خمین - ایرنا - رئیس اداره نگهداری حریم و ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، از ایجاد روشنایی نقطه‌ای و طولی در محدوده پنج روستا در محور خمین - الیگودرز خبر داد.

«مهرداد شیخی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بر ایجاد شرایط ایمن برای کاربران جاده‌ای از ایجاد روشنایی نقطه‌ای و طولی در محورهای شهرستان خمین تاکید کرد.

وی ادامه داد: جاده خمین - الیگودرز یکی از پرحادثه‌ترین محورهای استان است که اقدامات خوبی در راستای رفع خطر در این مسیر انجام شده است.

رئیس اداره نگهداری حریم و ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی محور خمین - الیگودرز در دستور کار قرار گرفته بود، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در این مسیر انجام شده نصب و به‌روزرسانی روشنایی در تقاطع آنتنی پنج روستا است.

شیخی گفت: این پنج روستا شامل روستاهای فرج‌آباد، عکس آباد، نصرآباد و رضاآباد، زینل‌آباد و امیریه(زرشک) می‌شود.

وی اظهار کرد: با این اقدام هم محل اتصال به جاده و هم طول محور که تقریباً ۲ کیلومتر بوده با استفاده از ۴۵ تیر چراغ برق روشن شده است.

خمین یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوبی‌ترین قسمت این استان و در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده است.این شهرستان از دو بخش به نام‌های مرکزی و کمره و هفت دهستان تشکیل شده است.

شهر خمین مرکز این شهرستان است.