تهران- ایرنا- نشست "طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله" با حضور سید عباس عراقچی و برخی از سفرای خارجی مقیم در تهران دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، صبح امروز (سه شنبه ۱۷ مهر) نشست "طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله" با حضور و سخنرانی سید عباس عراقچی، وزیر امور وزارت خارجه، برخی از سفرای خارجی و سایر مقامات کشوری در دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

در ابتدای این نشست محمد حسن شیخ الاسلامی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه با گرامیداشت عملیات طوفان الاقصی و یاد همه شهدای مقاومت به ویژه سید حسن نصرالله گفت: عملیات طوفان الاقصی به عنوان اقدامی مشروع و مطابق با عقل و وجدان بشری و اصول مسلم بین الملل در تاریخ همه جنبش های ازادی خواه نقطه عطفی بی بدیل به شمار می‌رود.

وی افزود: آثار و پیامدهای این رویداد چنان ژرف ارزیابی میشود که حتی اندیشمندان این اثار را عامل تعیین کننده نظم منطقه ای در غرب اسیا ارزیابی میکنند. اینک یکسال پس از این رخداد تاریخی که در پرتو مجاهدت های رزمندگان اسلام به دست امده و به رغم صدمات ناشی از آن که بخشی از آن شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر و تخریب گسترده ساختمان ها در فلسطین و لبنان سربلند و شهادت چهره های درخشانی چون شهید هنیه و سید حسن نصرالله، بی تردید محور مقاومت از دیگر زمان مصمم تر و قوی تر است.

شیخ الاسلامی ادامه داد: ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب با قدرت و برای همیشه همراه رزمندگان جبهه مقاومت ایستاده و آماده است هر اقدام نابخردانه رژیم را با قدرت پاسخ گوید.

وی خاطرنشان کرد: این حقیقت که به گفته رهبر انقلاب ما در انجام وظایف خود نه تعلل میکنیم و نه شتاب میکنیم گویاترین بیان کنش ما است.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: صبر و بردباری ایران در قبال درنده خویی رژیم و اقدامات سبوعانه تجلی رفتار مسیولانه است. چنانچه که پاسخ کوبنده وعده صادق جلوه‌ای از این رفتار مسئولیت آمیز است.

روز گذشته هفتم اکتبر اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی از سوی جنبش مقاومت فلسطین حماس بود که پس از آن شکست‌های متعددی به لحاظ نظامی و امنیتی به رژیم صهیونیستی وارد آمد.