شیراز - ایرنا - محمد حاتمی بازیگر نقش حافظ در تئاتر لسان‌الغیب، گفت: با زبان شعر و ادبیات آشنایی دیرینه دارم و سالها با عشق و علاقه در نقش مشاهیر و مفاخر کشور بازی کرده‌ام.

حاتمی روز سه‌شنبه در جوار آرامگاه حافظ در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: من در نمایش رستم و سهراب نقش سهراب را داشتم، در سوگ سیاوش در نقش سیاوش را ایفا کردم و سالها در نمایش شمس نقش مولانا را بازی کرده‌ام.

وی افزود: تماشاگران تئاتر با نقش‌آفرینی من در اینگونه نقش‌ها طی ۲۲ سال آشنایی دارند و حافظ شیرازی شخصیت بارزی است که "مال خود ایران است" و من از ایفاگری مجدد این نقش آن هم در جوار آرامگاه او بسیار لذت بردم.

در همه سالهای فعالیت خود نقش‌های متفاوتی اجرا کرده‌ام و اینطور نبوده که نقش‌های خاکستری یا منفی من بیشتر باشد؛من بازیگر هستم و دوست ندارم که در یک نقش باقی بمانم و نقش‌های متفاوتی بازی می‌کنم.

حاتمی گفت: با اینکه تبلیغات چندانی برای این اجراها نداشتیم اما به قول هنری‌ها، هر چهار شب را "سولداوت" و با ظرفیت تکمیل صندلی‌ها اجرا داشتیم و مردم استقبال بسیار خوبی از این تئاتر داشتند.

او اظهار کرد: هر شب اجرای "لسان‌الغیب" در آرامگاه حافظ برای من خاطره‌ساز بود و اجراهای پرشوری داشتیم.

با مخاطبانی پرشور مواجه شدیم

تهیه کننده تئاتر لسان‌الغیب با اشاره به تیم خود در اجرای این نمایش، عنوان کرد: سیروس اسنقی در نقش راوی از بازیگران باسابقه تئاتر است، آناهید ادبی بازیگر بسیار توانمندی است و ابوالفضل همراه و احسان عباسی نیز از بازیگران با تجربه هستند که سالهاست در تئاتر با یکدیگر همکاری داریم.

حاتمی اضافه کرد: با گروه موسیقی "لسان‌الغیب" نیز سابقه همکاری ۲۴ ساله دارم و این بار حامد ابراهیمی آهنگ‌سازی کار و حمید ترکاشوند خواننده مطرح کشور نیز خوانندگی آن را به عهده داشت که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

او با بیان اینکه "مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد" اظهار کرد: در شیراز با مخاطبان پر شور و خوبی روبرو بودیم.

به گزارش ایرنا، نمایش "لسان‌الغیب" در قالب برنامه های هفته فرهنگی هنری حافظ، از ۱۳ تا ۱۶ مهرماه در حافظیه شیراز اجرا شد که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

این تئاتر که طی چهار شب، هشت نوبت اجرا شد، با همراهی موسیقی و با استفاده از اشعار حافظ شیرازی به روایت زندگی لسان‌الغیب پرداخت.