مشهد- ایرنا- دستیار اجتماعی رییس جمهوری گفت:۸۰ درصد کودکان کار کشور، ایرانی نیستند اما انسان هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. 

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز سه‌شنبه در دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق کودک در مشهد افزود: در تحلیلی که در دولت سیزدهم انجام شد ۱۰۰ درصد کودکان کار دارای فقر درآمدی و ۲۰ درصد دارای سوءتغذیه بودند.

وی ادامه داد: دولت معتقد است کیفیت آموزش در مدارس دولتی و کیفیت درمان بیمارستان‌های دولتی باید همسطح مراکز خصوصی باشد تا هیچ کودکی به خاطر فقر از دریافت خدمات محروم نشود و شرایط را باید به گونه ای فراهم کرد که همه مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی از کیفیتی بالا برخوردار باشند.

دستیار اجتماعی رییس جمهوری تاکید کرد: کودکان و زنان از گروه‌های دارای اولویت دولت هستند و توجه به عدالت و برخورداری همه کودکان از سلامت و آموزش مورد توجه دولت چهاردهم است.

ربیعی افزود: زنان همپای مردان در ساختن ایران نقش دارند بلکه نقش آنها مضاعف است و پرورش نسل بعدی را نیز عهده دار هستند که نقش مهمی است.

وی همچنین با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل کشور ادامه داد:در این زمینه تنها فقر مطلق نقش ندارد چنان که در برخی مناطق مرزی، موضوعات فرهنگی هم در بازماندن کودکان از تحصیل موثر است.