تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر برخی از نمایندگان از بررسی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه نظارتی صحن علنی مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بیت‌الله عبداللهی در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۱۷ مهرماه - مجلس شورای اسلامی در تذکری با تاکید یر اینکه بازنشستگان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، خواستار برگزاری جلسه‌ای در صحن مجلس درباره موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری افزود: بانک‌ها در ۶ ماهه اول امسال تسهیلات را قفل کرده‌اند و فقط وام ازدواج و فرزندآوری آن هم به مقدار بسیار ناچیز پرداخت می‌کنند و اساساً با این تسهیلات تکلیفی مخالف هستند و آن را مانع پیشرفت کار بانک می‌دانند.

وی تاکید کرد: مشکل دیگر در پرداخت تسهیلات، این است که بانک‌ها بخش عمده تسهیلات خود را به عده‌ای خاص می‌دهند.

احمد فاطمی نیز در تذکری گفت:مجلس منتظر اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان است و از رئیس مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم در جلسه سران قوا این موضوع را پیگیری کنند. چرا که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فوریت دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین درموضوع فرهنگیان که در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند و هنوز پول خود را دریافت نکردند، این موضوع فوریت دارد.

در ادامه محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکرات، گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه نظارتی صحن مجلس بررسی می‌شود.