شهرری - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت سید الکریم، شماری از خادمان حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از عنایت، کرامت و توفیق‌های زندگیشان در کسوت خادمی این محدث شیعی گفتند.

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت سیدالکریم تعدادی از خادمان افتخاری حضرت عبدالعظیم (ع) روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از صفای خادمی در این آستان صحبت کردند و خادمی را عنایتی از سوی خدا و اهل بیت (ع) برشمردند.

حاج ماهر خادم عاشقی که ۱۰سال است توفیق پیدا کرده که خادم حضرت عبدالعظیم باشد از برکاتی که در این روزهای پر نور شامل حالش شده، گفت: از زمانی که مشرف شدم به این خدمت واقعا زندگیم متحول شده است.

وی اظهار داشت: از زمانیکه حضرت سیدالکریم دست مرا گرفت به اوج خوشبختی رسیدم و در حال حاضر در بهترین مرحله زندگی هستم.

حاج ماهر با اشاره به توصیه آیت الله بهجت به مردم تهران و شهرهای اطراف آن گفت: به عنوان خادم سیدالکریم سفارش آیت الله بهجت را یاد آور می شوم که به اهل تهران فرمودند: "هرکس در هفته یک بار به زیارت حضرت عبدالعظیم مشرف نشود جفا کرده است".

یک ذاکر اهل بیت (ع) که سالها است در این آستان مداحی می کند، گفت: در این حرم مدح و روضه اهل بیت (ع) را خواندن مانند آن است که در کربلا در کنار ضریح سیدالشهدا (ع) مداحی می کنید.

وی افزود: این حضور در حرم سیدالکریم آنقدر برکات دارد که من به چشم خود دیده ام و انشالله که خداوند روزی همه قرار دهد.

خادمی که ۲۳ سال توفیق خادم افتخاری سیدالکریم است، گفت: در مدتی که توفیق خادمی این برزگوار را داشته ام بارها شاهد عنایات بسیاری از سیدالکریم در زندگیم بوده ام و زائران زیادی را دیده ام که آمده اند حاجات و گرفتاریهایشان را به آقا گفته اند و حاجت روا شده اند.

ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدس مدینه واقع شده و ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.

حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت ۷۹ سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.