تهران- ایرنا- معترضان حامی فلسطین به مناسبت نخستین سالگرد جنگ اسرائیل در غزه برای دومین شب پیاپی در نیویورک تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آناتولی خبر داد که هزاران معترض حامی فلسطین شب گذشته به مناسبت نخستین سالگرد طوفان الاقصی در محله های مختلف شهر نیویورک به خیابان آمدند.

در جریان این اعتراضات و درگیری تظاهرکنندگان با پلیس، چندین نفر نیز بازداشت شدند.

معترضان با برافراشتن پرچم های فلسطین و کوبیدن طبل، شعارهای "فلسطین آزاد، آزاد" و "غزه" سردادند.

به گزارش رسانه های بین المللی، در روزهای اخیر و به مناسبت سالروز عملیات طوفان الاقصی، حامیان فلسطین در شهرهای مختلف بسیاری از کشورهای دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

آسوشیتدپرس به تظاهرات گسترده ضدصهیونیستی ۱۵ مهر در میدان "تایمز" نیویورک اشاره کرد و نوشت: تظاهرکنندگان، تصویری از نتانیاهو را که بر آن رنگ قرمز پاشیده شده بود را به عنوان نماد خون‌ های ریخته شده توسط وی، حمل می کردند و شعار آتش بس در غزه را سر می دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه مبارزه با جنبش مقاومت در منطقه، حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.