تهران- ایرنا- سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به میزبانی تهران از پیکارهای جهانی سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) در تهران گفت: کشتی آنقدر مهم و بارزش بود که حتی از دربی معروف آن سال فیلمی موجود نیست.

به گزارش ایرنا، در راستای حمایت از کشتی پایتخت و با همکاری شهرداری تهران، فدراسیون کشتی اقدام به بازسازی و تجهیز ۵ سالن در نقاط کم برخوردار تهران کرد که ۴ سالن آن با نام‌های سیدالکریم در شهرری، شهیدان قربانی دستجردی در محله شادآباد، شهیدان خدمت در محله خاوران و شهید شاعری در محله امامزاده حسن (آذری) سال گذشته پس بازسازی و تجهیز توسط فدراسیون کشتی، به بهره برداری رسید.

امروز (سه‌شنبه) پنجمین سالن نیز با نام شهید محسن سیفی واقع در محله خاک سفید تهرانپارس از سوی توسط فدراسیون نوسازی و تجهیز شد و امروز با حضور خانواده معظم شهید سیفی، جمعی از پیشکسوتان، از جمله منصور برزگر، مسولان و کشتی‌گیران افتتاح شد.

منصور برزگر در حاشیه آئین افتتاح سالن کشتی شهید محسن سیفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشتی یک مساله ملی و فرهنگی است و در تمام گوشه کنار ایران هست و اگر می‌گویند کشتی برای ایران است منظور آنها با این محیط جغرافیایی نبود بلکه از ارزروم تا قفقاز را شامل می‌شود.

وی افزود: ارزش کشتی در دوران گذشته بیشتر بود، طوری که حتی از دربی معروف استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۵۲ فیلم نگرفتند. خودم در مسابقات جهانی سال ۱۹۷۳ (سال ۱۳۵۲) تهران کشتی می‌گرفتم و همه تمرکز روی کشتی بود و هیچ فیلمی از آن بازی فوتبال نیست.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد همچنین گفت: کار بچه‌ها در المپیک پاریس خوب بود اما انتظار بیشتری داشتیم. با توجه به اینکه روسیه نبود انتظار یک یا دو طلا را داشتیم. باید می‌گذاشتند تا پژمان درستکار به المپیک برود و نتیجه کار خود را ببیند و اگر بد بود چرا او را گذاشتند و اگر خوب بود، چرا او را برداشتند. اگر جای فدراسیون بودم حتما وی را به المپیک می‌بردم.