تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ساخت، تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها اقدامات خوبی در کشور انجام شده است، گفت: ایران در زمینه ساخت بیمارستان‌ها جز کشورهای پیشرو در دنیا است و مهندسان این حوزه از دانش فنی بالایی برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی روز سه شنبه مراسم کنگره ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در مرکز همایش‌های رازی افزود: خیرین سلامت در فرایندهای بازسازی و ساخت بیمارستان ها نقش مهمی را ایفا می کنند. در کشور نزدیک به ۱۱۰۰ بیمارستان فعال و ۷۰ درصد از تخت ها مربوط به بیمارستان های دولتی است.

وی اضافه کرد: اکنون به ازای هر هزار نفر باید یک تخت در بخش خصوصی داشته باشیم که باید به عدد ۷۵ هزار تخت در بخش خصوصی در کشور برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید ۲/۵ تخت خصوصی داشته باشیم، تصریح کرد: میزان تخت بخش خصوصی به ازای هر ۱۰ هزار نفر حدود ۱/۸ بوده که این آمار حداقل‌ استاندارد در دنیا محسوب می شود.

وی افزود: اکنون ۴۰ درصد از بیمارستان ها قدیمی بوده و اصلاح سازه ای برای این مراکز درمانی مقرون به صرفه نیست‌.

زالی ادامه داد: در منطقه ۶ تهران حدود ۳۴ بیمارستان و ۲۲۲ درمانگاه فعال داشته و این در حالی است که در منطقه ۱۹ بیمارستان نداشته و حدود ۳۴ درمانگاه و کلینیک داریم. اکنون ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران داریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۹ بیمارستان بر روی گسل قرار گرفته است، تاکید کرد: بر اساس مطالعات سال ۹۸، ۲۰۰ نقطه در تهران در معرض لغزش قرار دارد.