تهران-ایرنا- مجموعه ورزشی شهید محسن سیفی به عنوان پنجمین سالن کشتی پایتخت با حضور جمعی از پیشکسوتان ورزشی در منطقه چهار تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مجموعه شهید سیفی در منطقه خاک سفید تهران برگزار شد چهره‌هایی از جمله ابراهیم مهربان، قاسم علی‌عسگری، منصور برزگر، امیرعلی آذرپیرا و همچنین خانواده شهید سیفی و جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان حضور داشتند.

سالن‌های سیدالکریم در شهرری، شهیدان دستجردی در شادآباد، شهیدان خدمت در خاوران، شهید شاعری در یافت‌آباد نیز پیشتر با حضور رئیس فدراسیون کشتی افتتاح شده بود.

با همکاری شهرداری تهران و فدراسیون کشتی، سازمان ورزش تهران پنج مجموعه ورزشی به عنوان پایگاه‌های قهرمانی کشتی استان تهران در مناطق جنوب شهر تهران به فدراسیون کشتی داده است تا این فدراسیون آنها را بازسازی و تجهیز کند.

ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون در این مراسم گفت: در تفاهم‌نامه‌ با شهرداری و سازمان ورزش تهران، این مجموعه‌ها به فدراسیون کشتی و هیات تهران تحویل داده شد و توانستیم با بازسازی آنها را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این رویکرد می‌تواند منجر به رشد و توسعه ورزش کشتی شود گفت: با افتتاح این مجموعه‌ها و کمک از بزرگان کشتی توانستیم کشتی‌گیران و استعدادهای زیادی را به ورزش ترغیب کنیم. در حال حاضر خانه‌های کشتی در مناطق ۱۵،۱۷،۱۸ و ۲۰ افتتاح شده که توانسته علاقمندان زیادی را جذب کند.

مهربان با اشاره به اینکه جامعه مخاطب این ورزش در گذشته حدود ۳۰ هزار نفر بود افزود: در حال حاضر با اقدامات فدراسیون جامعه مخاطب این رشته در سطح کشور به ۴۰۰ هزار نفر رسیده که بنا داریم این رقم را افزایش دهیم.

دبیر فدراسیون کشتی بیان کرد: مدیریت سالن کشتی شهید سیفی در تهرانپارس را امیرعلی آذرپیرا دارنده مدال برنز المپیک برعهده خواهد داشت.

منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد نیز در این مراسم گفت: باید از داشته‌های خود به خوبی حفاظت کنیم به خصوص اینکه کشتی علاقمندان زیادی دارد و سالن‌های کشتی همیشه مملو از نوجوانان و جوانان است.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس از فقر حرکتی رنج می‌برند تصریح کرد: باید از سنین خردسالی به ورزش توجه کنیم تا مشکلات این‌چنینی را نداشته باشیم.

برزگر با بیان اینکه کشتی همانند فوتبال نیست، خاطر نشان کرد: نباید به کشتی از بعد درآمدزایی نگاه کنیم چرا که با این شهریه‌ها کشتی از بین می‌رود. بیشترین جامعه مخاطب را کارگران و افراد کم توان مالی تشکیل می‌دهند که به عشق کشتی در باشگاه‌ها حضور دارند. در گذشته مراکز دولتی مجانی بود و سازمان تربیت بدنی به باشگاه نیز کمک می‌کرد.