کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به ظرفیت های تاریخی ، فرهنگی و دیدنی کلانشهر کرج اعلام کرد: بر همین اساس فعالیت های مشترک با مدیریت شهری کرج برای معرفی این جاذبه ها و کسب درآمد پایدار استانی و شهری آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، "رحیم خاکی " روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: کلانشهر کرج دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوانی مانند بناهای تاریخی و بوستان های گردشگری است که برای توسعه گردشگری در این کلانشهر همکاری دستگاههای متولی ضروری است.

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه ریزی لازم برای گسترش همکاری با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در زمینه توسعه فعالیت‌های مشترک گردشگری آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اضافه کرد: در نشستی مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج وضعیت جاذبه های فرهنگی‌، مذهبی، تفریحی و ورزشی این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی ، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری در استان البرز به ویژه شهرستان کرج و شناساندن آن ها در سطح کشور را یکی از مهمترین موضوعات برای توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: جذب گردشگران افزون بر درآمد پایدار برای شهر به نشاط و شادابی اجتماعی در کلانشهر کرج می انجامد.

کلانشهر کرج دارای جاذبه های تاریخی و دیدنی ارزشمند مانند پل تاریخی خاتون ، کاخ سلیمانیه ، کاخ مروارید، باغ تاریخی سیب مهر شهر، کاروانسرای شاه عباسی، بوستان های تفریحی ایرانیان ، تاجیکستان، باغ گل های پارک شهید چمران ، مجموعه حیات وحش شرق کرج و دیگر آثار دیدنی است.

جشنواره لاله های بوستان شهید چمران کرج که اردیبهشت ماه هر سال توسط شهرداری برگزار می شود از جاذبه های دیدنی این کلانشهر است که با استقبال گسترده گردشگران از سراسر کشور به ویژه شهروندان تهران همراه است.