اهواز- ایرنا - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: طرح تامین مالی زنجیره‌ای ابزاری نوین برای تامین سرمایه در گردش خوشه‌های صنعتی و صنایع پایین دست است.

به گزارش ایرنا، مهدی چنانی سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی خوشه پوشاک خوزستان در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بیان کرد: سازمان صنایع کوچک به منظور تامین سرمایه در گردش خوشه‌های صنعتی و صنایع پایین دست و بالا بردن قدرت خرید مواد اولیه، طرح تامین مالی زنجیره‌ای را ارائه کرده است.

وی گفت: تامین مالی زنجیره‌ای خوشه‌های صنعتی و تولیدی به صورت پرداخت تسهیلات با کارمزد ۲ درصد از سوی شبکه بانکی تعریف شده است.

چنانی تاکید کرد: برای جلوگیری از رکود کارگاه‌ها ضروری است تامین مالی سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه صنایع فراهم شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه با اشاره به فعالیت خوشه صنعتی پوشاک در استان افزود: در خوزستان پوشاک‌های بسیار با کیفیتی تولید می‌شود که قابلیت رقابت در بازارهای منطقه‌ای را دارند و برای حمایت و ماندگاری این واحدها، صنایع بزرگ سفارش‌های خود را از تولیدکنندگان داخلی درخواست کنند.

به گزارش ایرنا، تامین مالی زنجیره‌ای با هدف تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه واحدهای تولیدی است که اثر بسیار مثبتی بر روند تولید دارد.

۶ خوشه صنعتی فعال در حوزه خرما، شیلات، پوشاک، تجهیزات نفتی و پتروشیمی و پشتیبانی تجهیزات صنایع فولاد، پتروشیمی و حفاری در استان وجود دارد.