رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر استقرار ۲ وضعیت آب و هوایی طی سه روز آینده در استان است.

رضا باقری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی استقرار توده هوای غالبا پایدار و فعالیت جریانات جنوبی طی امروز (سه‌شنبه) و نیز پنجشنبه هفته جاری همراه با آسمانی غالبا صاف تا نیمه ابری، مه آلود، افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها به صورت موقتی شدید پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: چهارشنبه و جمعه جاری نیز با شمالی شدن جریانات آب و هوایی شرایط برای افزایش ابر، کاهش نسبی دما در بعضی مناطق بارندگی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها گاه رگباری و موقتی شدید توام با رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم است که برای این وضعیت آب و هوایی هشدار سطح زرد صادر شده‌است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توصیه‌های پیشگیری از حوادث با توجه به صدور هشدار زرد اضافه کرد: عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و پناهگیری در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق مورد تاکید است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ماسوله با ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و منجیل با ۳۲ درجه گرمترین دمای استان را داشته است و دمای فعلی رشت ۲۸ درجه و رطوبت ۵۰ درصد است، فعالیت‌های دریانوردی نیز امروز (سه‌شنبه) مناسب است و فردا در برخی ساعات نامناسب پیش بینی شد.

وی یادآور شد: همچنین اوایل هفته آینده با تقویت سامانه ناپایدار، تشدید بارش‌ها در استان دور از انتظار نیست و برای این وضعیت آب و هوایی نیز بر اساس نقشه‌های جدید هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است.