خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ظرفیت تامین غذای ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر در این استان وجود دارد که با افزایش اقدامات زیرساختی و توسعه ای بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ ابوطالب شفقت روز سه شنبه در جشنواره روستاییان و عشایر استان افزود: این استان ۳.۶ درصد بهره وری کشاورزی کشور را داراست و ظرفیت افزایش این رقم تا پنج درصد دیگر وجود دارد و با تحقق آن می توان امنیت غذایی ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر را تامین کرد.

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه های دائمی شهری و روستایی برای عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی و گزدشگری باید بیشتر به این موضوعات بپردازند و موارد مطرح شده در این رویداد و جشنواره های قبل را تا ۱۵ آبان برای بررسی در قرارگاه اقتصاد کشاورزی فهرست کنند در غیر اینصورت برگزاری این مراسم بی معنا خواهد بود.

استاندار لرستان با تاکید بر ایجاد بازارچه چند هکتاری در خرم آباد یادآور شد: مدیریت ارشد استان نباید همه اقدامات اجرایی را تنها دنبال کند؛ بنابراین از دستگاه های متولی در حوزه روستا و عشایر انتظار می رود با تقویت اقدامات اساسی و اخذ اعتبار در سطح ملی، به توسعه استان کمک کنند.

شفقت تنبلی، کاهلی و کم فکری را از اهداف جنگ نرم دشمن دانست و افزود: این توانایی وجود دارد که تولیدات مختلف کشاورزی را با استفاده از آب، خاک و نیروی مستعد انسانی در این استان افزایش داد.

وی تاکید کرد: بزرگترین مزیت استان اقتصاد کشاورزی آن است که چنانچه استفاده از نیروهای متعهد و نخبه در راستای علم و فناوری بکار گرفته شود؛ می تواند بخش مهمی از نیاز و امنیت غذایی کشور را تامین کند.

استاندار لرستان اضافه کرد: می توان با اقتصاد کشاورزی سهم اشتغال استان را افزایش و چرخه های اقتصادی بسیاری را در سایه این پروژه شکل داد تا فعالیت های کشاورزی روستایی نیز متحول و نو شود.