شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: باهدف تأمین آب فضای سبز مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی، یک حلقه چاه عمیق در این محوطه حفر می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، محمدثابت اقلیدی روز سه‌شنبه اعلام کرد: بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار به احداث این چاه اختصاص یافته است.

وی افزود: پروژه ساماندهی مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدی با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال آغاز شده است و علاوه بر حفر چاه، سرویس‌های بهداشتی مجموعه نیز تعمیر و ساماندهی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: پروژه ساماندهی و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی موجود در ضلع شمال غربی مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدی آغازشده و با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال به سرانجام می‌رسد.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: این اقدامات برای رفاه حال گردشگران و ارائه خدمات مطلوب‌تر به بازدیدکنندگان این مجموعه فرهنگی و تاریخی است.

در مرحله گذشته مرمت و استکام بخشی آرامگاه سعدی که دی ماه ۱۴۰۲ به پایان رسید، تعمیرات، مرمت و مقاوم‌سازی کالبد اصلی و سنگ نماهای داخلی و خارجی پیرامون مقبره انجام شد.

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه در انتهای خیابان بوستان شیراز قرار دارد و آبان ماه ۱۳۵۳ به شمارهٔ ثبت ۱۰۱۰٫۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ و از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی شیراز است و همواره در میان جاذبه‌های گردشگر پذیر فارس قرار داشته است.