بیرجند - ایرنا - پیکر حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی‌نژاد (عارفی) از علمای برجسته خراسان جنوبی و مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت در بیرجند تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع این روحانی فاضل و مجاهد روز سه شنبه بعد از نماز ظهر و عصر و اقامه نماز بر پیکرش با حضور قشرهای مختلف مردم از محل هیئت ابوالفضلی به سمت بهشت متقین بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی‌ روز یکشنبه ۱۵ مهر امسال در سن ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

کارشناس مذهبی در این مراسم گفت: آیت الله عارفی یک عمر خدمت به مردم به خصوص طلاب منطقه را سرلوحه کار خود قرار داد.

حجت الاسلام حسین فلسفی افزود: این عالم بزرگوار تواضع و احترام بالایی به طلاب و سادات حتی طلاب مبتدی در حوزه علمیه نشان می‌داد، مواضع انقلابی داشت و یکی پایه‌گذاران مقابله با رژیم طاغوت در جنوب خراسان بود.

وی بیان کرد: ولایت پذیری از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و همواره درخصوص حق و حقوق مردم منطقه مطالبه گری داشت.

این کارشناس مذهبی گفت: آیت الله عارفی نقش موثری در تربیت طلاب دین در منطقه جنوب خراسان داشت و بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند را عهده دار بود.

همچنین در این مراسم پیام تسلیت منسوب به خانواده رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پی درگذشت این عالم بزرگوار قرائت شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین عارفی‌نژاد و پدر روحانی‌اش، آیت‌ الله حاج شیخ جواد عارفی‌ را باید از پایه‌گذاران مقابله با ظلم و جور رژیم شاه در جنوب خراسان دانست.

این عالم فرهیخته متولد سال ۱۳۱۵ در بیرجند بود که دبستان و دبیرستان را در همین شهر گذراند و بعد وارد حوزه علمیه معصومیه شد. مدتی را در حوزه علمیه در محضر پدر تلمذ کرد، بعد از آن به حوزه علمیه قم رفت و تا یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قم به تحصیل علوم دینی مشغول بود.

وی بیش از نیم قرن مسئولیت حوزه علمیه معصومیه و سفیران هدایت بیرجند را برعهده داشت.

مراسم وداع با پیکر این عالم ربانی یکشنبه شب در حوزه علمیه سفیران هدایت و شب گذشته در هیئت ابوالفضلی بیرجند برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران استان در پیام جداگانه‌ای درگذشت مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند را تسلیت گفتند.