تهران- ایرنا- آیین اعطای مجوز فعالیت سطح ۲ به ۱۶ سکوی صوت و تصویر فراگیر در ساترا برگزار و در همین مراسم مجوز ۵ رسانه به دلیل نداشتن فعالیت در دوره زمانی تعیین شده و برخی تخلفات لغو شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، آیین اعطای مجوز فعالیت سطح ۲ به ۱۶ سکو در سالن جلسات ساترا برگزار شد؛ در این مراسم سعید مقیسه رئیس و حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا و جمعی از نمایندگان سکوهای صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی حضور داشتند.

مقیسه در ابتدای این مراسم گفت: از شما مدیران و نمایندگان سکوها دعوت می‌کنم به‌صورت مداوم به وبگاه ساترا مراجعه کنید و در جریان قوانین، الزامات، خدمات، حمایت‌ها و فرایندها قرار بگیرید.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر این است که شما از امروز و به محض دریافت مجوز سکوی خود، عضو مجمع «رصتا» نیز هستید و در فرایندهای خودتنظیمگری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مشارکت خواهید کرد.

رئیس ساترا ادامه داد: ما یک مرکز ارائه خدمات رسانه در آومیک داریم. بخش‌های مشاوره در این مرکز از ابعاد مختلف حقوقی و فناوری گرفته تا نقشه بازار، خانه سرمایه‌گذاران، هوش مصنوعی و کانون تهیه‌کنندگان حضور دارند و قرار است آنجا مرکز رشدی باشد در خدمت سکوهایی که تازه به خانواده ساترا پیوسته‌اند و قصد دارند کار خود را آغاز کنند. ما با آنها قرارداد داریم مبنی بر اینکه خدماتی را به شما ارائه دهند.

وی در ادامه با صحبت در مورد سامانه فجر عنوان کرد: قرار است همه محتواهای تمام سکوهای دارای مجوز از ساترا در این سامانه موجود باشد که البته هنوز تکمیل نشده است. برای بهره‌مندی از این امکان، اطلاعات شناسنامه محتوایی که در سکوهای‌تان منتشر می‌شود را برای این سامانه ارسال کنید و لینک خود را در آن قرار دهید تا کاربران از طریق آن وارد سکو و صفحه شما شوند.

زارعی نیز در ادامه مراسم درباره اعطای مجوز به سکوها گفت: امروز ۱۶ سکو مجوز ناشرمحور سطح ۲ را دریافت می‌کنند و مجوز ۵ سکو هم به‌طور رسمی لغو می‌شود. علت این لغو مجوز یا غیرفعال بودن سکو برای مدت طولانی و یا انجام برخی تخلفات است.

وی افزود: از بین ۱۶ سکویی که مجوز دریافت کردند ۱۰ مورد یعنی استارنت، پادباکس، طبا فیلم، فیلمتیویتی، هلال چنل، هونارا، کایافیلم، اسپرلوس فیلم، تابش، بدوبین در حوزه فیلم و سریال هستند. ۵ سکوی فلای تودِی، روستا آنلاین، کافه رسانه، رسانه ۳۶۵، کلبه در حوزه‌های آموزشی و انتشار محتوای عمومی و سکوی نشر پ در حوزه تخصصی پزشکی فعالیت دارند.

زارعی اظهار داشت: فرهنگ ایرانیان، ایما، مینی تونز، استادیوم و تماشای آنلاین برنامه کودک عناوین ۵ رسانه‌ای هستند که بنا به دلایل ذکر شده مجوز آنها لغو شد.