تهران- ایرنا- وزیر مشاور دولت قطر در امور روابط بین الملل در اظهاراتی از کم‌کاری بین‌المللی در قبال جنایات در غزه و توسعه تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سایه این اهمال جهانی، انتقاد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «لولوة الخاطر» وزیر مشاور دولت قطر در امور روابط بین الملل اظهار داشت: اگر کوتاهی و کم‌کاری بین المللی نبود، اشغالگران اسرائیل پس از غزه جرأت حمله به لبنان را نداشتند.

وی تاکید کرد: قطر حامی نیروهای مسلح لبنان بوده و هست، چراکه این نیروها چتر اتحاد لبنانی‌ها است.

الخاطر در ادامه خاطرنشان کرد: ادعای اشغالگران مبنی بر هدف قرار دادن یک گروه خاص و منطقه خاص در لبنان بی‌اساس است.

وی ادامه داد: قطر در حال کار بر روی برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای مهار بحران انسانی در لبنان است و ما خواستار موضع جدی جامعه جهانی برای برقراری آتش‌بس فوری در لبنان و غزه هستیم.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.