تبریز- ایرنا- «سینا محترمی»، قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان از شهرستان اسکو آذربایجان شرقی است که ورزش را از ۶ سالگی آغاز کرده است و در آرزوی های کودکانه خود برای آن برنامه ها داشت.

محترمی که از مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان بازگشته است، در بدو ورود به فرودگاه تبریز در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: قهرمانی در مسابقات جهانی و شکست رقبا یک حس باورنکردنی است که در این راستا از تمام کسانی که برایم زحمت کشیده‌اند، قدردانی می‌کنم چون رویاهای مرا محقق کردند، همواره برای رسیدن به چنین روزی تلاش کردم.  

وی همچنین در خصوص پیام تبریک رهبر معظم انقلاب برای قهرمانی تیم‌های تکواندوی دختر و پسر نوجوان کشورمان در مسابقات جهانی، افزود: این پیام برایم بسیار حس غرور و افتخار داشت و از ایشان بی نهایت سپاسگزارم. 

وی تاکید کرد: طلای جهان، آغاز کار برای من است و امیدوارم بتوانم مدال‌ طلا در مدارج بالاتر را کسب کنم.

محترمی گفت: مدالم را اول به خانواده و سپس به استادم که از کودکی برای من زحمت کشیده‌اند، تقدیم می‌کنم.

وی در خصوص اینکه چگونه وارد ورزش تکواندو شده است، افزود: وقتی ۶ ساله بودم، ۲ پسرعمویم تصمیم گرفتند به کلاس‌های تکواندو بروند که من مشتاق شدم تا با آنها این ورزش را شروع کنم‌.

وی خاطرنشان کرد: فشار تمرین، آسیب، کم خوابی و بدن درد تنها گوشه‌ای از سختی‌های این چند سال برایم بوده اما ارزشش را داشت و هدفم به طور قطع رسیدن به المپیک است.

این قهرمان تکواندوی جهان، افزود: تلاش می‌کنم بهترین مدال را در سطح المپیک برای مردم کشور و شهرم تقدیم کنم و هرچه در توان دارم، به کار می‌گیرم.

مهدی نوایی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز نیز اظهار کرد: سه نماینده از آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی تکواندوی نوجوانان جهان اعزام شده بود که امیررضا روئین از تقابل با حریفی از رژیم صهیونیستی صرف نظر کرد و رادین زینالی نیز به خاطر ناداوری‌ها دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.


وی گفت: با توجه به ظرفیتی که در این تکواندوکاران عزیز استانمان می‌بینیم، در آینده‌ای نزدیک شاهد رقابت‌های آن‌ها در سطح المپیک و بازی‌های آسیایی نیز خواهیم بود.

فیروز جلیلی، مربی سینا محترمی نیز در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: سینا از ۶ سالگی شاگرد من است.

وی افزود: او ‌از ابتدا استعداد خاص، جنگ طلبی و رقابتی داشت و برای تمریناتش زحمت می‌کشید که همه این جنگندگی‌ها باعث شد به هدف‌هایش برید.

وی ادامه داد: هدف ما برای سینا، طلای المپیک است و برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.


جلیلی گفت: یک ورزشکار اگر نظم و تعهد به ورزش داشته باشد به هدفی که دنبالش است، خواهد رسید و کلید تفاوت بین ورزشکارانی که به مدال مسابقات بین المللی می‌رسند با آن‌هایی نمی‌رسند، همین ۲ موضوع است.

به گزارش ایرنا، سینا محترمی متولد ۱۳۸۶ و عضو تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان است که توانست در مسابقات جهانی کره جنوبی ۲۰۲۴ به مدال طلا برسد، البته تیم ملی دختران و پسران کشورمان در این رقابت‌ها مقاوم نخست را کسب کردند.