تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرکت‌های دارویی اذعان دارند که شرایط‌ آنها از حالت بحران خارج شده است و دیدگاه دولت در اولویت قرار گرفتن تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، دکتر محمدرضا ظفرقندی در مورد آخرین اقدامات دولت در زمینه تولید دارو و کمبود ارز، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته نشست‌های متعددی را با رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برگزار کردیم و خوشبختانه برای رفع یا کاهش مشکلات کمبود دارو و نقدینگی تولیدکنندگان و ارز دارو همکاری بسیار خوبی در سطح دولت، رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت حدود ۱۰ همت از مسیرهای مختلف مانند صندوق توسعه ملی با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیمه و  مراکز مختلف به حساب شرکت های دارویی واریز شده است و شرکت ها اذعان دارند که شرایط شان از حالت بحران خارج شده است البته در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید بدانیم که میزان ارز موجود برای وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی و صمت محدود است و دیدگاه دولت و دکتر مسعود پزشکیان این است که تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت باشد و اولویت همین مقدار ارزی که داریم بخش بهداشت است.