زنجان - ایرنا - مسابقات کاراته قهرمانی مردان و زنان در سبک ذن کیوکوشین در استان زنجان برگزار شد و تیم‌ها و نفرات برتر مشخص شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این مسابقات به مناسبت گرامیداشت هفته فراجا و شهدای عرصه امنیت پلیس زنجان به میزبانی فرماندهی انتظامی استان زنجان برگزار شد.

در این رقابت ها در بخش بانوان ۱۴۰ شرکت کننده از سراسر استان به رقابت پرداختند.

در پایان پیکارهای بخش بانوان، تیم های باشگاه طوفان بانوان زنجان به مربیگری شادی نوری به مقام اول و باشگاه وحدت شهر کرسف قیدار به مربیگری فاطمه منصوری به مقام دوم رسیدند و باشگاه میثاق ابهر به مربیگری فاطمه رجبی، تیم باشگاه ملی پوشان ابهر به مربیگری یگانه اکبری و باشگاه شهدای عمیدآباد به مربیگری خانم داودی مشترکا مقام سوم را از آن خود کردند.

در بخش مردان نیز هفت تیم و ۱۷۰ شرکت کننده به رقابت پرداختند که در پایان باشگاه طوفان زنجان به مربیگری یاسین دانش نیا به مقام اول و باشگاه آینده نگر زنجان به مربیگری علی کیانی فرد به مقام دوم دست یافتند و باشگاه میثاق ابهر به مربیگری استاد سعید شیخلر و باشگاه ناک اوت ابهر به مربیگری ابوالفضل مختاری مقام سوم مشترک تیمی را به دست آوردند.

رشته کاراته در استان زنجان هم اکنون بیش از ۴۰ باشگاه و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده دارد.

زنجان از استان‌هایی است که ورزش کاراته در آن از دیرباز بین تمام گروههای سنی محبوب و پرطرفدار بوده و در زمان حاضر نیز از وجود ورزشکاران، مربیان و داوران شاخص و جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.