تهران- ایرنا- یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که رژیم اشغالگر در تحقق اهدافش در جنگ علیه نوار غزه از جمله نابودی این جنبش و بازگرداندن نظامیان و شهرک‌نشینان به حومه غزه شکست خورد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که رژیم اشغالگر نتوانست هیچ یک از اهدافش در جنگ علیه نوار غزه اعم از نابودی حماس و بازگرداندن نظامیان و شهرک‌نشینان به حومه غزه را تحقق بخشد.

وی با اشاره به احیای مسئله فلسطین و اثرگذاری آن گفت: این همان هدف ما از نبرد طوفان الأقصی است، نبردی که طولانی و دشوار است؛ ما با کسی دشمنی نداریم و وارد جنگ مذهبی نمی‌شویم اما در معرض جنگ‌های مذهبی قرار داریم.

ابوزهری تصریح کرد: گسترش جبهه‌های درگیری با ارتش اسرائیل، ضروری است؛ اولا به خاطر پشتیبانی از غزه و اعمال فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف جنایت‌های جنگ نسل‌کُشی و خروج از غزه و دوم برای مقابله با توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی، زیرا رژیم اشغالگر عملا اعلام کرده که هر مکانی را هدف قرار خواهد داد، حملات علیه لبنان و یمن را آغاز کرده است و پیش از آن نیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در قلب ایران هدف قرار داد.

این رهبر حماس گفت: رژیم اشغالگر حتی پیش از شلیک موشک‌های ایران (اوایل اکتبر جاری) ایران را تهدید می‌کرد، بنابراین گسترش دامنه درگیری با رژیم صهیونیستی، تنها و اساسی‌ترین موضع برای مقابله با این جنون صهیونیستی است.

اخیرا نیز طاهر النونو، از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که به برکت عملیات طوفان الاقصی، تحولات منحصربفردی در راستای آزادی فلسطین و قدس محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال از جنگ غزه، نتانیاهو در تحقق اهداف خود شکست خورد. گردان های القسام همچنان قدرت و توانایی های خود را دارد و می تواند خسارت های زیادی به رژیم اشغالگر وارد کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه، غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از یک سال جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.