تهران- ایرنا- آمار حضور تماشاگران در مجموعه سالن‌های دانش‌آموزی، داوران کودک و نوجوان و مردمی جشنواره سی و ششم فیلم‌های کودکان و نوجوانان با عبور از ۱۶ هزار تماشاگر، رکود تازه‌ای را به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا از امور اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای سی و ششمین جشنواره بین المللی‌فیلم‌های کودکان و نوجوانان، استقبال چشمگیر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها از فیلم‌های جشنواره سی و ششم باعث ثبت یک رکورد تازه شد.

در سه روز نخست این جشنواره بیش از ۱۶ هزار دانش آموز، داور کودک و نوجوان و خانواده‌ها به تماشای فیلم‌ها نشستند و بدین ترتیب آمار تازه‌ای از حضور مردمی در این جشنواره به ثبت رسید.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری مجید زین‌العابدین از شنبه ۱۴ مهر آغاز و تا ۱۹ مهر در شهر تاریخی فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود.

این جشنواره با فراهم کردن بستری برای نمایش فیلم‌هایی با مضامین صلح و مقاومت، هم به تقویت پیام‌های انسانی و هم به افزایش آگاهی از وضعیت کودکان در فلسطین و لبنان کمک می‌کند.

برگزاری چنین رویدادهایی در ایران می‌تواند پاسخی به خشونت‌های منطقه و نشان‌دهنده تعهد ایران به حمایت از کودکان در این مناطق باشد. شعار این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی» است.