تهران- ایرنا- سند راهبردی ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن و سند معناشناسی تدبر در قرآن تصویب شد.

به گزارش ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم دومین نشست ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم امروز، سه شنبه ۱۷ مهر با حضور آیت الله محمدرضا عابدینی، استاد حوزه و دانشگاه، حجج اسلام محمد قمی، محمد حاجی ابوالقاسم، علی صبوحی، سیدمحسن میرباقری و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی این ستاد در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

حجت الاسلام قمی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: ما می‌خواهیم مطابق خواست مقام معظم رهبری، انس و سطح بهره‌مندی از قرآن کریم به واسطه تدبر در قرآن توسعه پیدا کند و بتوانیم فهم روشمند از ظواهر قرآن را در جامعه فراگیر کنیم که لازم است در این راستا کرسی‌های مباحثه جدی در مورد نحوه توسعه و فراگیر شدن این آرمان بلند برگزار شود.

در ادامه پس از ارائه گزارش مختصری از مهمترین فعالیت‌های دبیرخانه در نیمه اول سال ۱۴۰۳ توسط دبیرخانه ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم، چهار دستور این نشست شامل سند راهبردی ستاد ملی راهبری تدبر، بررسی سند معناشناسی تدبر در قرآن کریم، بررسی آئین‌نامه اجرایی و تقویم اقدامات و جلسات این ستاد تا پایان سال ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت که آیین نامه و تقویم اجرایی با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

بر اساس این تقویم، ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم تا پایان سال ضمن برگزاری دو جلسه دیگر، برگزاری یک رویداد ملی جهت شناسایی و شبکه‌سازی ظرفیت‌های تدبری کشور و تدوین شاخص‌های راهبری فعالیت‌های تدبری و اطلس فعالیت‌های تدبری کشور را در دستور کار خواهد داشت.

همچنین در این نشست، سند راهبردی ستاد و سند معناشناسی تدبر در قرآن نیز با اصلاحات مختصر و اضافه شدن مواردی توسط اعضای ستاد ملی راهبری تدبر در قرآن کریم به تصویب رسید.