زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: لازمه تکمیل زنجیره صنعت نساجی زنجان فراهم کردن زمینه کشت پنبه در استان است و بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مقرر شده زمین زراعی برای این منظور اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت صنعت نساجی استان افزود: زنجان جزو استان های برتر از حیث تنوع زنجیره تولید در صنعت نساجی کشور است و هم اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در استان در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود واحدهای بزرگ نساجی در استان افزود: با توجه به اینکه قابلیت تولید پنبه در استان زنجان وجود دارد می توان با کشت این محصول از واردات آن از کشورهایی همچون ازبکستان جلوگیری کرده و مواد اولیه واحدهای تولیدی را تامین کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: سالانه ۲۰۰ هزار تن پنبه مورد نیاز کشور است که ۷۰ هزار تن تولید داخلی و مابقی از طریق واردات تامین می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: حدود ۲۰ درصد از درخواست ارز مربوط به تامین مواد اولیه صنایع استان مربوط به واردات پنبه است که با تولید آن در استان شاهد ۱۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: با نظر مساعد رئیس کل دادگستری و دادستان زنجان در راستای اختصاص زمین زراعی شاهد رونق بخش کشاورزی در این زمینه و نیز تکمیل زنجیره ارزش صنعت نساجی بر ای اولین بار در استان خواهیم بود.

حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است.