خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ۲ اصل خدمت رسانی به مردم و صرفه جویی در اموال عمومی مورد توجه فرمانداران استان باشد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب شفقت روز سه شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی استقرار نهادها و دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌های معمولان و رومشکان، اظهار داشت: با عنایت به تاسیس ۲ شهرستان رومشکان با سابقه ۱۱ سال و معمولان با سابقه سه سال، متاسفانه تاکنون برخی از ادارات و نهادهای دولتی در این ۲ شهرستان تقریباً جدیدالتاسیس مستقر نشده‌اند.

وی بیان کرد: در شهرستان رومشکان تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه به صورت مستقیم و یا وابسته با اختیاراتی که دارند در حال فعالیت هستند ولی در شهرستان معمولان هم اکنون حدود ۱۵ دستگاه حضور دارند و نیاز است به منظور خدمت رسانی به مردم در این زمینه توجه بیشتری صورت پذیرد.

شفقت افزود: امروز در جلسه‌ای که با دعوت از دستگاه‌هایی که در این ۲ شهرستان حضور کمتری دارند، مقرر شد؛ طبق برنامه‌ریزی انجام شده فرماندار معمولان تا ۱۵ آبان ماه امکاناتی را فراهم و نمایندگی ادارات در آن شهرستان شروع به فعالیت کنند که این موضوع شامل شهرستان رومشکان نیز می‌شود.

استاندار لرستان گفت: در این زمینه ادارات مرکزی برخی از دستگاه‌ها بعضاً در سطح کشور مشکلات قانونی، حقوقی و ایراداتی می‌گیرند که در این خصوص مقرر شد مکاتباتی از طرف استانداری لرستان به سازمان اداری استخدامی کشور، وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی انجام شود و با پیگیری لازم توسط استانداری و دستگاه‌های اجرایی موضوع دنبال شود.

وی عنوان کرد: نکته مهم این است که ما در چهارچوب قانون باید شهرهای زیر ۷۰ هزار نفر را به صورت مجتمع اداری، اداره کنیم که در قالب آن مردم بیایند و در یک مرکز مشخص، خدمات دولتی را بگیرند که در این خصوص مقرر شد نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، فرمانداری و استانداری لرستان با همکاری معاونت های توسعه مدیریت، سیاسی و عمرانی یک طرح جامعی ارائه دهند تا در چهارچوب قانون بتوانیم زمین مورد نظر را فراهم کنیم و مجتمع متمرکز اداری در شهرستان‌های مذکور اولا از محل زمین و امکانات دولتی در آن شهرستان و ثانیا از محل کمک‌های استانی ساخته شود.

شفقت ابراز امیدواری کرد که بازه زمانی برای احداث این مجتمع با همکاری و درایت دستگاه‌های اجرایی ظرف سه سال عملیاتی شود.