هادی مومنی سهشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کریدور لجستکی (تامین و جابجایی و توزیع کالا)، یک کریدور ۲ منظوره است که مسیر توسعه بندرشهید بهشتی را هموار، و در آینده ای نزدیک بندرشهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار را به خط ریلی کشور و جادهای متصل می کند.
وی با بیان اینکه کریدور تامین و جابجایی و توزیع کالا که در ضلع شرقی بندر شهید بهشتی چابهار در حال ساخت است، گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان با هدف افزایش توان عملیاتی بندرشهید بهشتی و شهپد کلانتری با رویکرد تعامل و مسئولیتهای اجتماعی، طرح مقیاسِ این کریدور را به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر و با عرض ۱۱۰ متر مطالعه و احداث کرده است که این کریدور از انتهای بلوار صیاد تا میدان پرچم واقع در دریا بزرگ چابهار امتداد دارد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح دارای ۶ لاین تندرو، ۲ خط ریل رفت و برگشت، ۲ لاین کندروی شمالی، چهار لاین کندروی جنوبی و همچنین دارای ۲ زیرگذر و چهار کانال آب است که کانالهای آب در زمان بارندگی و سیلاب تمامی آب های سطحی را از پهنه جنوبی شهر چابهار جمع آوری وبه دریا هدایت می کند.
مومنی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای احداث این طرح، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است و این طرح هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی، تا ۴۵ روز دیگر به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این کریدور، تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی مسیرهای منتهی به بندر شهیدبهشتی، افزایش ایمنی سفر کاهش چشمگیر تصادفات، تسهیل در رفت آمدمردم بومی وگردشگران به مکانهای تفریحی و گردشگری چابهار محقق میشود.
معاون فنی اداره کل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان اظهار کرد: بندر چابهار به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی و بهره مندی از آبهای عمیق اقیانوسی، یک بندر مهم و راهبردی در خاورمیامه است که امروز با تکمیل زیر ساخت های آن، به بندری بین المللی تبدیل شده است.