اهواز _ ایرنا _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هنرمندان سینما با هنر خود می‌توانند نقش جدی و اول را در پیشرفت کشور ایفا کنند و این موهبت را باید به عنوان یک کار ارزش آفرین در نظر گرفت.

به گزارش ایرنا مجید منادی شامگاه سه‌شنبه در جشن سینمای مهر ایران(خوزستان) در سینما ساحل اهواز با اشاره به برگزاری این جشن در شرایط خاص کشور و منطقه اظهار کرد: سینماگران ما نشان دادند بی‌تفاوت نیستند و نسبت به اتفاقات انسانی متعهد و دردمندند.

وی افزود: جشن مهر سینما، همه کسانی را که در این هنر به‌روز ، چند وجهی و چند بعدی فعالیت می‌کنند مورد توجه قرار می‌دهد تا تاریخ پر افتخار سینمای خوزستان را ادامه دهند و یک گام جلوتر ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از هنرمندان سینما درخواست کرد در مسیر آموزش و باز کردن فضا، برای نسل جوان و نوجوان تلاش کنند و افزود: امروز در عصر مفاهیمی همچون هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی، پیشرفت تکنولوژی‌های جدید هستیم از این رو باید خود را به این ابزارها و تکنولوژی‌ها مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه خوزستان پیشینه و نام بلندی در تاریخ سینمای ایران دارد توضیح داد: نسل قدیم که تمام‌ توان و زندگی خود را پای هنر گذاشتند اکنون باید بستری را فراهم‌ کنند تا این فضا در دست جوانانی قرار گیرد که با انگیزه و خلاقیت و با علم روز کار را به عهده بگیرند و امروز سینمای خورستان را به فردایی درخشان تبدیل کنند.

منادی افزود: اقوام خوزستان را باید در قاب نقره‌ای سینما روایت کرد تا جوان ما بداند ریشه در کدام خاک دارد و از چه هویت و تاریخی برخوردار است.

در پایان‌ این جشن از بهزاد وزیری، به عنوان بهترین کارگردان بلند سینمایی، رحمان برهانی، بهترین کارگردانی فیلم کوتاه، علیرضا نوذرپور، بهترین صدابردار فیلم، فرهاد پروین، بهترین محقق و پژوهشگر سینما، فاطیما حزباوی بهترین طراح‌گریم، ایرج عباسی، بهترین فیلمنامه‌نویسی، امین دولتخواه، بهترین فیلمبردار، احسان عباسی، بهترین بازیگر، علی رنجی، فعالترین بازیگر، اشکان جوشن‌پوش، بهترین تدوینگر، بلوط فیلم، بهترین شرکت سینمایی، مهران نصرت پناه، بهترین مدرس حوزه سینمایی، سیدحمید موسوی، بهترین هنرمند سینمای دفاع مقدس، ایوب مروانی، بهترین مستندساز، میلاد تفت‌اشیان، بهترین مدیر سینمایی، سیدرضا موسوی، بهترین مدیر سینما در شهرستان‌های خوزستان، محمدرضا بابادی، بهترین طراح جلوه‌های ویژه بصری تقدیر شد.

همچنین از علی نقی طاهری، محمد مرادی جاوید، سلیمه رنگزن، احمد مکاری، حمیده بختیاری، عبدالحسین حاج سردار، مجید رمضان‌پور، علی اصغر شادروان، اسحاق علیدادی به عنوان پیشکسوتان سینما قدردانی شد.