تهران- ایرنا- تحلیلگر صهیونیست با اذعان به ضربه سختی که این رژیم از حماس در جریان عملیات طوفان الاقصی خورده است، گفت: ما در برابر جنگ سخت و پیچیده قرار داریم و بهتر است که ما با محدودیت توان خود کنار بیاییم.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، ناحوم بارنیع تحلیلگر صهیونیست گفت: همه جنگ های اسرائیل شواهد و شاخصه های خود را دارند اما جنگ هفتم اکتبر کاملا متمایز است. ضربه ای که حماس به ما وارد، شدیدترین به اسرائیل بود. این بزرگترین چالش نظامی اسرائیل محسوب می شود.

وی بیان کرد: جدای از آسیب های وارده به ما، اسرائیل هیچگاه وضعیتی که در حال حاضر دارد را نداشته است. ما به نسخه جدیدی از آفریقای جنوبی در دوره آپارتاید در آن کشور آفریقایی، تبدیل شده ایم.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: در ساعات اولیه اکتبر، نخست وزیر درهم شکست اما پس از آن به دنبال ماندن در منصبش برآمد.

وی در ادامه به روابط بحرانی میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یواف گالانت وزیر جنگ این رژیم اشاره کرده است.

بارنیع گفت: این جنگ عجیب و غریب است و میزان وابستگی اسرائیل به ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد. از سال ۱۹۵۶ اسرائیل در چنین وضعیتی قرار نگرفته است.

وی به محدودیت هایی اشاره کرد که واشنگتن برای تل آویو در زمینه ایران تعیین کرده است و در ادامه گفت: ما در برابر جنگ سخت و پیچیده قرار داریم و بهتر است که ما با محدودیت توان خود کنار بیاییم.