تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع برخی از ابهامات در طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، ماده (۱۰) این طرح را به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه روز چهارشنبه - ۱۸ مهرماه - صحن علنی مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت.

در بررسی ماده (۱۰) نمایندگان پیشنهادهای مختلفی مطرح کردند و موضوع برگزاری آزمون برای داوطلبان انتخابات شوراها و اصلاح جزء در این ماده مطرح شد.

در ادامه بررسی این ماده، سیدعلی ادیانی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با تبصره (۴) ماده (۱۰) گفت: دولت با برگزاری آزمون مخالف است و زمینه و تمهیدات برگزار آزمون از نظر وزارت کشور فراهم نیست. بر همین اساس بهتر است تبصره (۴) به کمیسیون ارجاع شود.

وی افزود: در مورد پیشنهاد اصلاح جزء در تبصره (۴) و طرح موضوع «معافیت» نیز این موضوع به نوعی تبعیض ناروا است. همچنین برگزاری آزمون قابلیت اجرایی ندارد و برای وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش و دیگر ارگان‌های مرتبط اشکال ایجاد خواهد کرد.