تهران - ایرنا - مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: به رغم وجود چهار شرکت فعال تولیدکننده شیرخشک اطفال در کشور و تنوع برندهای این محصولات، باورهای نادرست در مصرف یک برند خاص مانع از بهره‌مندی نوزادان از گزینه‌های متنوع می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی روز چهارشنبه تصریح کرد: با وجود تنوع نامناسب در برندهای شیرخشک رگولار، تفکر مصرف یک برند خاص می‌تواند به عدم تعادل در بازار و افزایش تنش روانی در خانواده‌ها منجر شود.

وی اظهار داشت: تغییرات طبیعی در عملکرد گوارشی نوزاد ممکن است به اشتباه به عنوان بیماری تلقی شود و این نیاز به آموزش صحیح در میان والدین و پزشکان دارد.

رستمی افزود: کیفیت شیرخشک‌های موجود در داروخانه‌ها به‌ طرز قابل توجهی بالا است و باید والدین متوجه این واقعیت شوند که مصرف چند برند متفاوت می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای نوزادان را به نحو مناسبی تأمین کند.

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خواستار اطلاع‌رسانی صحیح به پزشکان و جامعه پزشکی جهت ارتقاء آگاهی و اصلاح باورهای نادرست در این زمینه شد.