شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: باعنایت به مجوزهای قانونی مقرر شد تعداد ۸۰۰ واحد انبار کالا و خدمات تجاری و بازرگانی در مساحتی بالغ بر ۶۲۸ هکتار از زمین‌های مربوطه به بندر خشک منطقه چمبورک بخش کهریزک این شهرستان طراحی و ساخته شود.

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی و بررسی وضعیت طرح ساخت مجموعه بزرگ انبارداری در بخش کهریزک این شهرستان گفت: باتوجه به مزیت های فراوان این احداث این انبارها، اجرای آن قادر خواهد بود بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و بازرگانی شهرستان ری، استان تهران و حتی سطح کشور را حل کند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تفویض اختیار صادر شده از سوی استانداری تهران، مقدمات لازم جهت ایجاد مجتمع انبارهای تجاری بازرگانی و خدماتی در بخش کهریزک شهرستان ری درحال انجام است.

این مسئول با تأکید بر اهمیت بالای اجرای این طرح افزود: ساخت و بهره برداری از مجموعه انبارهای تجاری، بازرگانی و خدماتی در محدوده منطقه چمبورک بخش کهریزک نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی، عمرانی و حتی اجتماعی این محدوده خواهد داشت، بگونه ای که منافع و مزایای آن برای مردم منطقه قابل لمس خواهد بود.

وی اظهار داشت: باتوجه به صدور تفویض اختیار از سوی استانداری تهران به فرمانداری ویژه شهرستان ری در خصوص ساخت و بهره برداری از مجموعه بزرگ انبارهای کالا و خدمات واقع در محدوده ای از اراضی متعلق به بندر خشک منطقه چمبورک، این موضوع بطور جدی در دستورکار مدیریت شهرستان قرار گرفت و با هماهنگی های صورت گرفته مقدمات تحقق این طرح بزرگ تاحدود زیادی فراهم شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرد: در این نشست در خصوص موضوعاتی همچون نحوه و شرایط واگذاری واحدها به متقاضیان و برخی موضوعات فنی و مهندسی مربوط به قوانین مرتبط با حوزه عمران و معماری از جمله تعیین کاربری قطعات موجود در مجتمع مانند کاربری های خدماتی، فضای سبز، تجاری و بازرگانی و نیز موضوع تراکم ها و درصد ساخت ابنیه توسط کاربران و مالکان باحضور مسئولان و کارشناسان مربوطه بحث و تبادل نظر شد.

باب الحوائجی اظهار امیدواری کرد؛ با اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ در آینده ای نزیک شاهد تغییرات مثبت در وضعیت اقتصادی منطقه و ایجاد فرصت های خوب سرمایه گذاری برای متقاضیان باشیم که این موضوع تأثیرات بسیار خوبی در حوزه ایجاد اشتغال برای افراد بومی منطقه و نیز تسهیل گری و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی و بازرگانی خواهد داشت.

براساس این گزارش، در راستای تسهیل گری و رفع موانع در حوزه صنعت، تجارت و امور اقتصادی و تحقق شعار سال باعنوان جهش تولید با مشارکت مردم، نشست هماهنگی و تعیین وضعیت ایجاد مجمتع انبارهای تجاری و خدماتی موسوم به انبارهای چمبورک در بخش کهریزک به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری برگزار شد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

بخش کهریزک به دلیل قرارگیری در جنوب کلان شهر تهران و ری به یکی از مراکز عمده انبارداری کشور تبدیل شده است.