گنبدکاووس- ایرنا- کودکان بستری در بیمارستان طالقانی گنبدکاووس به مناسبت هفته‌ کودک با قصه‌گویی مربیان کانون پرورش فکری و هدیه گرفتن عروسک‌ در کنار اجرای موسیقی، زمان‌های شاد را سپری کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امسال به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های شادی در گنبدکاووس پیش بینی شده که از جمله آن برگزاری جشن قصه‌گویی در بیمارستان کودکان طالقانی است تا برای دقایقی نگرانی را از مادران و فرزندان درگیر بیماری دور کرد.

برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، آینده بهتر» با محوریت کانون‌های پرورش فکری از ۱۴ مهر آغاز شده و جشن‌های متنوع با هدف شادی‌آفرینی علاوه بر کودکان سالم در مدارس و کانون‌هایی پرورشی، برای کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌ها برگزار می‌شود.

کودکانی که جست و خیزشان به دلیل بیماری کمتر شده امروز با شرکت در جشن قصه‌گویی به همراه اجرای موسیقی و دریافت عروسک‌های دست ساخته همسالان خود در کانون و پرورشی به عنوان هدیه بار دیگر شادی را تجربه کردند.

مینا چیچک مادر محمدصالح سه ساله بستری در بیمارستان طالقاتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بعد از چند روز درگیری با استرس درمان فرزندم امروز با مشاهده لبخند وی از تماشای قصه‌گویی، دلم آرام گرفت.

وی افزود: اسم بیماری آن هم برای کودکان همیشه استرس زیادی را به مادر وارد می‌کند به ویژه زمانی که مجبور می‌شود جگرگوشه خود را در بیمارستان ببیند لذا درخواست دارم اجرای این برنامه‌ها بیشتر شود.

معصومه آق مادر کوثر سه ساله از دیگر بیماران بستری در بیمارستان هم گفت: برای لحظاتی نگرانی از دلم دور شد و به همراه دخترم خندیدم.

وی تاکید کرد: توجه به کودکان و اجرای جشن‌های شاد برای آنان نباید فقط ویژه هفته ملی کودک باشد چرا که کودکان همیشه شیفته بودن در جشن‌ها هستند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ گنبدکاووس نیز گفت: به مناسبت هفته کودک برنامه‌های متنوعی از جمله جشن قصه‌گویی در بیمارستان طالقانی، جشنواره پرواز بادبادک‌ها و مسابقات رباتیک برگزار می‌شود.

مارال صیادچی افزود: با حضور در بیمارستان طالقانی و اهدای تعدادی از عروسک‌های اعضای کانون پرورشی، اتاق اسباب بازی گشایش یافت و همچنین مربیان کانون برای دقایقی به قصه گویی پرداختد و در پایان تعدادی از عروسک‌های دست ساخته به کودکان بیمار هدیه داده شد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است.