مشهد-ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور با اشاره به آتش‌سوزی یک انبار مواد شیمیایی با قابلیت اشتعال بالا در نیشابور گفت: با تلاش آتش‌نشانان از گسترش حریق به مناطق اطراف جلوگیری و آتش مهار شد.

ابوالفضل اسدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حریق گسترده در مکانی با کاربری انبار مواد قابل اشتعال مانند انواع رنگ، تینر، اسپری و مواد شیمیایی در ضلع جنوبی زیرگذر خیام نیشابور، حوالی ساعت ۲۲ دیشب به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی بیان کرد: با توجه به گستردگی حریق و وجود مقادیر زیاد مواد شیمیایی قابل اشتعال، ۲۵ آتش‌نشان به همراه خودروهای مربوطه از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و دو دستگاه خودرو پشتیبانی نیز از سوی شهرداری نیشابور جهت کمک به اطفای هرچه سریعتر آتش‌سوزی به محل فرستاده شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور بیان کرد: با تلاش نیروهای آتش نشان این حریق گسترده قبل از سرایت به مناطق و منازل اطراف حوالی ساعت ۲۳ شب گذشته مهار شد و در حال حاضر علت و جزییات حادثه توسط کارشناسان حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی در دست بررسی است.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور، ۱۱۵ نیروی عملیاتی، هفت ایستگاه آتش‌نشانی در شهر نیشابور و ۲ پست عملیاتی در شهرک صنعتی عطار و مجتمع فولاد خراسان دارد.

شهرستان نیشابور با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.