ملارد - ایرنا - رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صدور سند مالکیت برای ۹۱۲ مدرسه طی دو سال گذشته خبر داد.

رفیق مصطفایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ملارد به خبرنگار ایرنا گفت: ارزش تقریبی این املاک حدود ۲۰ هزار میلیاردریال است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون در مجموع برای یکصد هزار متر مربع از زمین های تحت اختیار اداره آموزش و پرورش در شهرستانهای استان تهران سند مالکیت صادر و تحویل شده است.

مصطفائی ادامه داد: با همکاری ادارات آموزش و پرورش ، بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک تا به حال توانسته‌ایم برای ۲ هزار و ۴۹۱ مدرسه ،کار تهیه اسناد ، دسته بندی مدارک و سایر اقدامات اداری مربوطه برای اخذ سند را انجام و پیگیری کنیم.

به گفته رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، نیمی از مدارس در سطح این اداره کل دارای سند است که رتبه بسیار خوبی در سطح کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ملارد نیز تاکنون برای ۴۰ آموزشگاه سند مالکیت صادر شده است.

این مسئول یادآور شد: با صدور سند مالکیت برای مدارس از تشکیل برخی پرونده ها در محاکم قضائی به ویژه در مدارس خیرساز جلوگیری شده و ادارات آموزش و پرورش در نحوه استفاده و تغییر کاربری در فضاهای آموزشی، صاحب اختیار می شوند.

به گزارش ایرنا، اداره کل شهرستان های استان تهران شامل همه شهرستان های این استان به جز شهر تهران است.

یکهزار و ۲۱۳ مدرسه با حدود یک میلیون دانش آموز، ۵۰ هزار کادر فرهنگی در ۲۱ منطقه آموزشی زیرپوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.