تبریز-ایرنا- مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و موسسه های علمی باید هویت ساز شود که در این راستا اقداماتی در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی ذوالفقارزاده روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اعضای کمیته علمی و اجرایی نخستین جشنواره ملی جریان، با تاکید بر اهمیت هویت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اساتید دانشگاه‌ها، افزود: امروز ارتقای اساتید بیشتر بر فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی متمرکز شده است و از ظرفیت‌های تربیتی و فرهنگی آن‌ها غافل مانده‌ایم که این رویه باید تغییر یابد.

به گفته وی برای گسترش و تعمیم ظرفیت های تربیتی و فرهنگی در دانشگاه ها شیوه‌نامه سرآمدی فرهنگی تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا این خلاء جبران شود و اساتید فعال در حوزه‌های فرهنگی مورد تقدیر قرار گیرند.

ذوالفقارزاده با اشاره به برگزاری جشنواره «جریان» به‌ عنوان نخستین جشنواره شناسایی، معرفی و به اشتراک‌گذاری تجارب موفق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این جشنواره ملی با هدف ارج نهادن به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان برگزار می شود.

وی بر لزوم مستندسازی جهت تداوم انتقال تجربیات شرکت کنندگان این جشنواره تاکید کرد و ادامه داد: مستندسازی ایده و تجارب شرکت کنندگان باید به گونه ای تداوم یابد تا انتقال تجارب برای سایر فعالان فرهنگی دانشگاه ها به خوبی انجام شود تا بستری برای ارائه ایده و تجارب اساتید، مدیران، یاوران و تمام فعالان سایر حوزه ها و حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها باشد.

ذوالفقارزاده اضافه کرد: در طول دوره برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های گفت وگو محور نیز برگزار می شود و تلاش بر این خواهد بود که فضای رویداد بستر مناسبی برای انتقال تجارب و ایده‌ها در راستای ارتقا و اثربخشی فعالیت فرهنگی دانشگاه‌های کشور فراهم شود.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه تبریز نیز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری جشنواره جریان، بر آمادگی کامل این دانشگاه برای میزبانی تاکید و اظهار کرد: دانشگاه تبریز با افتخار آماده است تا بستر لازم برای برگزاری جشنواره ملی جریان را فراهم کند و سعی‌ داریم با تمام امکانات خود به این رویداد فرهنگی کمک کنیم.

دکتر صفر نصرالله زاده افزود: این رویداد گامی مهم در راستای به رسمیت شناختن جایگاه فرهنگی دانشگاه‌هاست و امید می‌رود که با شناسایی و تقدیر از اساتید و دانشجویان فعال در این حوزه، فضای فرهنگی دانشگاه‌ها بیش از پیش غنی شود.

به گفته وی تعداد ۷۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره جریان ارسال شده است که از این تعداد ۴۹ اثر برتر و ۶۱ اثر شایسته تقدیر معرفی خواهد شد.

نصرالله زاده یادآور شد: اولین جشنواره ملی رویدادهای برتر، یاوران و اعضای هیات علمی نمونه فرهنگی و اجتماعی با عنوان جشنواره ملی جریان از اول تا سوم آبان ماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.