اصفهان- ایرنا- شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای خمینی‌شهر و قهجاورستان در استان اصفهان صبح امروز (چهارشنبه) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفی هوا منتهی به ساعت ۱۰ امروز در خمینی‌شهر با ۱۵۵ ( AQI) و در قهجاورستان با ۱۶۵ ( AQI) در شرایط ناسالم برای همه شهروندان است.

این شاخص در کلانشهر اصفهان با ۱۲۱ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد درحالیکه در سه ایستگاه شهری احمدآباد، انقلاب و کردآباد با عدد بالای ۱۵۰ (AQI) وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.

کیفیت هوا در مناطق ۲۵ آبان، پروین، خرازی، دانشگاه صنعتی، رودکی، رهنان، فرشادی، فیض، کاوه، میرزاطاهر و ولدان در کلانشهر اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

همچنین شاخص کیفی هوا در سگزی در شرق اصفهان با ۱۰۹( AQI) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کیفیت هوا امروز صبح در هیچ‌یک از ایستگاه های پایش کیفی استان اصفهان در وضعیت سبز و پاک قرار ندارد.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک(سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم(زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم(قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم(بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک(قهوه‌ای) را نشان می‌دهد.