اهواز- ایرنا - سه مدرسه در شهرستان‌های حمیدیه و دشت‌آزادگان خوزستان امروز چهارشنبه با حضور احمد محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افتتاح شدند.

به گزارش ایرنا مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سه مدرسه که به صورت نمادین در شهر حمیدیه برگزار شد بیان کرد: هر سه مدرسه توسط موسسه خیریه راه ایمان متعلق به آیت الله سیستانی ساخته شدند.

عبدالله حبیبی گفت: دبستان خیرساز چهار کلاسه امام علی (ع) به مساحت ۲ هزار مترمربع و زیربنای ۵۰۰ متر با آزمایشگاه مجهز امروز در روستای شموس حمیدیه افتتاح شد.

وی با تاکید بر اینکه همواره باید قدردان خیران مدرسه‌ساز بود ادامه داد : همچنین هنرستان دخترانه راه ایمان با ۶ کلاس درس، ۲ کارگاه فوتوگرافی و خیاطی در مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در حمیدیه افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با دعوت از خیران برای کمک به توسعه مدرسه سازی در استان اظهار کرد: دبستان امام هادی (ع) نیز در روستای سبحانیه شهرستان دشت‌آزادگان با هفت کلاس درس توسط این موسسه ساخته و به بهره برداری رسید.

حبیبی افزود: موسسه خیریه راه ایمان تا کنون ۹۰ مدرسه در مناطق کم برخوردار استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تامین پول کتاب، لباس، استخدام معلم بومی و تجهیز مدارس از جمله اقدامات دیگر این موسسه خیریه است و با این اقدامات، اثرات مثبت زیادی در حوزه آموزش مناطق محروم استان و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان داشته است.

وی گفت: خیران مدرسه‌ساز خوزستان همواره در حوزه مدرسه‌سازی سرآمد کشور هستند و در جایگاه نخست کشور قرار دارند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مدیر کل نوسازی مدارس خوزستان تا پایان امسال ۸۰۰ کلاس درس در استان بهره‌برداری خواهد شد.