تهران بزرگ - ایرنا - مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور تهران بزرگ با حضور سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راهور فراجا افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس پلیس راهور تهران بزرگ روز چهارشنبه در این آیین گفت: با افتتاح این مرکز آخرین وضعیت ترافیکی معابر تهران را به صورت برخط و رادیو آنلاین در خدمت شهروندان قرار می دهیم و البته شاید یک یا ۲ دقیقه نهایتا در سایت بارگذاری می‌کند.

سرهنگ ابوالفضل موسوی پور ادامه داد: نقشه برخط ترافیکی تهران هم در سایت به صورت آنی وجود دارد و تمامی وضعیت اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و اورژانس و آتش نشانی با افتتاح این مرکز قابل دسترس است.

به گفته وی، آموزش راهنمایی و رانندگی برای ناشنوایان و آموزش‌های ترافیکی برای کودکان و رسانه‌های تصویری در قالب کلیپ‌های مختلف در این سامانه بارگذاری شده و انیمیشن سیا ساکتی برای بالا بردن ارتقای فرهنگ ترافیک در این سامانه خواهیم داشت.

وی یادآور شد: خدمات برای خودروی های توقیفی هم ارائه می شود که استعلام لحظه ای خودرو و نمرات و توقیفی آن ها قابل مشاده در مرکز به صورت آنلاین برای شهروندان قابل دسترس است.

سرهنگ موسوی پور این را هم اضافه کرد که از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک در این سامانه استفاده خواهیم کرد و البته تا یکسال آینده این قابلیت به مرکز جامع اطلاع رسانی برخط اضافه می‌شود.

به گفته وی، این مرکز با مسیریاب داخلی در هماهنگی است و شهروندان از این طریق می توانند کمترین مسیر را در ترافیک بمانند و مسیریاب های داخلی هم بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی یاداور شد: آدرس این سایت tehran.rahvar۱۲۰.ir است