اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: مهارت‌آموزی راهکار اثربخش در رسیدن به اشتغال جوانان است که به این مهم در سال‌های اخیر نگاه ویژه شده است.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در اراک، افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحصیلات دارند اما از مهارت برخوردار نیستند که این مهم یک معضل است.

وی بیان کرد: مهارت‌آموزی به جوانان در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و دانشگاه‌های استان مرکزی در این راستا پیشران هستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: اشتغال جوانان و دانش‌آموختگان از موضوعات جدی است که در استان با نگاه ویژه دنبال می‌شود.

مخلص‌الائمه گفت: استان مرکزی کمترین نرخ بیکاری خود را در تاریخ برنامه‌ریزی کشور در فصل تابستان امسال کسب کرده و به عدد چهار و سه دهم درصد رسیده است.

وی گفت: سال‌ها در استان مرکزی برای اشتغال مشکل وجود داشت اما امروز بسیاری از واحدهای تولیدی به دنبال تامین نیروی مورد نیاز هستند.

استاندار مرکزی افزود: اتفاقات خوبی در صنایع پیشران استان مرکزی رخ داده که امید است این مهم روز به روز افزایش بیشتری یابد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: ورزش و جوانان باید یک خط مش برای حوزه جوانان داشته باشد اما به واقع موضوع جوانان فرا بخشی است و با همه دستگاه‌ها و نهادها ارتباط دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.