تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: دنبال این هستیم که دیدار تیم ملی ایران و قطر در ازبکستان برگزار شود اما در همان روز (۲۴ مهر) تیم ملی ازبکستان هم بازی دارد که پیگیری‌های لازم در حال انجام است و به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، احمد دنیامالی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تیم ملی فوتبال در ازبکستان است و دنبال محل دیدار ایران و قطر نیز هستیم. البته بحث ما این است که در همان ازبکستان بچه‌ها باشند و بازی کنند. در همان روز تیم ملی ازبکستان بازی دارد و طبیعتا شاید شرایط فراهم نشود اما پیگیری‌های لازم در حال انجام است که به زودی اعلام می‌شود.

وی همچنین در خصوص ساخت ورزشگاه جدید در جنوب تهران گفت: ساخت ورزشگاه جدید باید مراحلش در دولت و مصوباتی که قبلا بوده را پیگیری کنیم و گزارشی را به هیات دولت ارایه خواهیم داد و بعد از تایید هیات دولت باید پیگیری‌های بعدی را انجام دهیم.

دنیامالی یادآور شد: برای ساخت ورزشگاه جدید که یک مجموعه بزرگ ورزشی است باید منابعش مشخص شود و پس از آن برای انتخاب پیمانکار اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص تخصیص بودجه برابر برای همه رشته‌های ورزشی نیز توضیح داد: بحث ما توسعه همه ورزش‌ها است و به طور طبیعی ورزش‌های المپیکی، برای ما خیلی مهمتر است با توجه به اینکه ۲ سال دیگر بازی‌های آسیایی ناگویای ژاپن را در پیش داریم، اما سعی می‌کنیم رشته‌های دیگر را هم مورد توجه جدی قرار دهیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان با ۲ برد مقابل هنگ‌کنگ و قرقیزستان و ۶ امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم جدول گروه A انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد. شاگردان قلعه‌نویی فردا (پنجشنبه - ۱۹ مهر) از ساعت ۱۷:۳۰ در ادامه این رقابت‌ها در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌روند و قرار بود روز سه‌شنبه (۲۴ مهر) در مشهد با قطر روبه‌رو شود که این دیدار قرار است در کشور ثالث برگزار شود.