بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: رویکرد حمایتی این اداره کل از رسانه‌ها و سرپرستی روزنامه‌های سراسری مبتنی بر اصول کیفی، تلاش برای ارتقای سطح فرهنگی، انعکاس دستاوردهای نظام و پیگیری مطالبات مردمی است.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم کامران روز چهارشنبه در بازدید از سرپرستی روزنامه‌های ایران ، رسالت و قدس در استان بوشهر اظهار کرد:مطبوعات نقش تاثیرگزاری در جامعه دارند و تقویت و حمایت از آنها جزو سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه افزود: تلاش های خوبی برای رفع چالش های صنفی و حقوقی مطبوعات و اهالی رسانه در استان بوشهر انجام شده است .

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: این اداره کل در راستای تعامل با اهالی رسانه، از پیشنهادات راهگشا در زمینه ارتقای جایگاه مطبوعات و رسانه حمایت های لازم را به عمل خواهد آورد.

کامران ادامه داد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از مطبوعات و رسانه ها خدمات خوب حمایتی ارائه می دهد که نیازمند اطلاع رسانی برای بهره مندی از این رویکرد توسط جامعه هدف است.

وی صندوق اعتباری هنر را یکی از اهرم های حمایتی از رسانه ها دانست و گفت: مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران می توانند با عضویت در این صندوق از خدماتی همچون بیمه پایه و تکمیلی و تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

کامران گفت: مجموعه ای هوشمند است که بتواند از تمامی ظرفیت ها و تسهیلات و خدماتی که دولت ارائه می دهد، بهره ببرد.

وی با اشاره به پیگیری و ساماندهی وضعیت آگهی های حوزه صنعت نفت و پتروشیمی ها تصریح کرد: در این راستا نشستی با نمایندگان این صنایع و حضور مطبوعات استان برگزار و برای ساماندهی این آگهی ها و اجحاف نشدن در حق مطبوعات استان تلاش می کنیم.

کامران با بیان اینکه خانه مطبوعات استان بوشهر باید به عنوان یک بازوی حمایتی در کنار رسانه های استان باشد، یادآور شد: خانه مطبوعات استان حداقل سالی یک بار با رسانه ها و مطبوعات استان نشستی برگزار و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات رسانه ها قرار گیرد و برای حل آنها پیگیری لازم داشته باشد.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در استان بوشهر نیز گفت: چالش جدی نمایندگی روزنامه های سراسری و مطبوعات استان به روز نبودن پروازها و تاخیر در وصول نشریات سراسری است.

اکبر اقبال مجرد افزود: این امر باعث شده تا روزنامه ها به روز توزیع نشود که نقش مهمی در کاهش فروش و دسترسی مردم به نشریات دارد.

وی افزود: در مقطعی در استان بوشهر ۳۰ دکه روزنامه فروشی وجود داشت که الان به ۱۰ دکه کاهش یافته است که این شمار نیز تنها مختص روزنامه فروشی نیست بلکه ترکیبی هستند.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در استان بوشهر تصریح کرد: حمایت بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرپرستی روزنامه ها و دکه های روزنامه فروشی می تواند کمک شایانی در کاهش هزینه های این حوزه از جمله هزینه بیمه پرسنل داشته باشد.

وی ادامه داد: گسترش چتر حمایتی صندوق اعتباری هنر از خبرنگاران و روزنامه نگاران ، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با زمان بازپرداخت بالا و حمایت بیشتر از طریق توزیع آگهی ها به روزنامه ها و مطبوعات مورد انتظار است.

ابراهیم احمدی سرپرست نمایندگی روزنامه رسالت و قدس در استان بوشهر نیز با اشاره به لزوم حضور فعال تر خانه مطبوعات در حمایت از نمایندگان روزنامه های سراسری در استان، خواستار برگزاری نسشت های فصلی هم اندیشی با هدف بررسی مشکلات و آسیب های حوزه مطبوعات در استان شد.

در این بازدید مدیر روابط عمومی و کارشناس مطبوعات و آگهی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر حضور داشتند.