تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه شب گذشته که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزیران مربوطه برگزار شد، خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی، احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید حمید پورمحمدی امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان داشت: شب گذشته رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

طرح بقیه مطالبات گندم‌کاران در جلسه سران قوا

پورمحمدی همچنین در خصوص مطالبات گندمکاران گفت: در فصل زراعی جاری ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و مقرر شد دولت ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پرداختی بابت آن داشته باشد.

وی ادامه‌داد: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از رقم یاد شده که در بودجه پیش بینی شده بود پرداخت شده است، اما پرداخت مابقی آن نیاز به اجازه قانونی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این مساله در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوزی در این زمینه داشته باشد تا به ویژه کشاورزان مناطق سردسیر بتوانند مطالباتشان را دریافت کنند.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه در جلسات دولت به موضوع لایحه بودجه پرداخته می‌شود و ارقام مربوطه در دولت بحث شده است، گفت: در این راستا جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و به فوریت به احکام خواهیم پرداخت تا بتوانیم لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم کنیم.

معافیت مالیاتی به ۲۴ میلیون تومان می‌رسد

وی همچنین رقم افزایش حقوق کارمندان را ۲۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: معافیت مالیاتی برای کسانی که کمترین حقوق را می‌گیرند ۱۰۰ افزایش خواهد یافت؛ یعنی معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون تومان حقوق به سقف ۲۴ میلیون تومان خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین دولت پرداختی بابت اجرای قانون جوانی و جمعیت خواهد داشت که هشت درصد به پرداختی‌های دولت اضافه خواهد شد؛ بر این اساس متوسط پرداختی‌های دولت ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

پورمجمدی همچنین تصریح کرد: تاکنون در خصوص حامل‌های انرژی و تغییر قیمت آنها تصمیم گیری نشده است.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه مستقیم می‌شود و تغییری در پرداخت یارانه‌ها نخواهیم داشت.