ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ایلام گفت: ایجاد دانشگاه‌های علمی کاربردی در کنار صنایع بزرگ و تربیت علمی - مهارتی نیروهای صنعتی یکی از نیازهای ضروری استان به شمار می‌رود.

منصور احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد دانشگاه‌ در جوار صنعت مستلزم مشارکت بخش خصوصی است که با ایجاد این دانشگاه‌ها، نیروهای مرتبط با آن مکان صنعتی آموزش‌ها و مهارت‌های تخصصی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: فلسفه تشکیل دانشگاه علمی کاربردی پیوند دانش، اشتغال و عمل است که تحقق این هدف نیازمند تربیت نیروی ماهر و کارآمد است.

احمدی یادآور شد: دانشگاه‌های علمی کاربردی توسط شرکت‌های صنعتی یا سازمان‌ها و یا به صورت خودموسس دایر فعالیت می‌کنند و در رشته‌های مورد نیاز جامعه پذیرش دانشجو دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی با تربیت و آموزش دانشجویان مهارت دیده و متخصص نقش مهمی در توسعه جامعه و کاهش آمار بیکاری دارد.

احمدی اضافه کرد: در طرح دانشگاه علمی کاربردی با عنوان "آباد"، آموزش برای اشتغال دانش آموختگان بیکار سایر دانشگاه‌ها را تصویب کرده است.

وی توضیح داد: دانش آموختگان سایر دانشگاه ها برای تکمیل آموزش هایی که فراگرفته اند دوره های پودمانی و آموزش های کوتاه مدت تخصصی متناسب با نیازهای جامعه را آموزش می بینند.

احمدی ادامه داد: رشته هایی که در دانشگاه های علمی کاربردی تدریس می شود بر اساس نیازسنجی و مطالعات و با هدف تربیت نیروی مهارت دیده انجام شده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام هشت مرکز علمی کاربردی دارد و پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته های مختلف کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل شوند.