تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد در مرحله پایانی است و در سه ماه آینده با اتمام این طرح، اتفاقات خوبی در این محله روی می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سیدمهدی هدایت روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از محله نفرآباد افزود: اجرای طرح بازآفرینی این محله به وسعت ۱۳ هکتار از سال ۱۴۰۱ شروع شده و با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: طرح بازآفرینی در زمینه نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن و همچنین ارتقای سطح زندگی افراد اجرا می‌شود.

هدایت ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در محله نفرآباد دنبال می شود موضوع بازسازی بافت فرسوده است و مالکانی که نمی‌توانند منازل خود را نوسازی کنند شهرداری این کار را انجام می‌دهد و طرح کلید به کلید را اجرایی کنیم.

به گفته وی، موضوع سیاست تشویقی در بافت‌های فرسوده در موضوع صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده و محله نفرآباد شروع شده و هم اکنون میزان صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده تهران ۲ و نیم برابر شده است.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در محله نفرآباد ساخت سایت‌های خدماتی و رفاهی است و تلاش داریم زمینه ساز ارتقای سطح زندگی در این محله شویم.

به گفته وی، همچنین ساخت مجموعه زائرسرا در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارد و تا آخر سال تمیل این طرح دنبال می‌شود.

هدایت تاکید کرد: بخش مهمی از طرح‌های بازآفرینی محله نفرآباد با معماری ایرانی و اسلامی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر امسال چهره محله نفرآباد تغییر پیدا می‌کند و قطعا با ارتقای خدمات شاهد نوسازی این بافت می‌شویم.

به گفته وی، در موضوع بازآفرینی محلات و بافت‌های فرسوده نقش دولت، شهرداری و مردم مهم است و این سه ضلع باید در کنار هم باشند.

هدایت یادآور شد: هم اکنون چهار هزار و ۲۵۰ هکتار از بافت بی دفاع شهری تبدیل به ساخت مسکن استطاعت پذیر شده و امسال نیز پنج هزار هکتار دیگر در مناطق مختلف تهران شناسایی شده است.

وی همچنین از طرح پهنه‌های جنوبی تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در طرح جدید می‌خواهیم بسیاری از بافت‌های بی دفاع شهری و فرسوده را شناسایی و در امر نوسازی و ارتقای سطح خدماتی اقدام کنیم البته به عنوان طرح جابجایی ترمینال جنوب نیز برای این موضوع مطرح شده است.

مدیرعامل نوسازی شهر تهران اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۰ فقره تسهیلات بانکی در بافت فرسوده پرداخت شده البته در موضوع نوسازی بافت فرسوده پرداخت تسهیلات بانکی برای ساخت و ساز بسیار مهم است.