تهران- ایرنا- مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی گفت: وام ۴ میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان فعال در نمایشگاه تجهیزات مراقبت‌های پرستاری پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری کشور، حسین سلمانی روز چهارشنبه درباره جزئیات این طرح افزود: این وام با توجه به نیاز شرکت‌های دانش بنیان برای نمونه‌سازی یا سرمایه در گردش این شرکت ها و بر اساس قوانین صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می شود و در صورت ارائه معرفینامه از سوی سازمان نظام پرستاری این وام با تسهیلات ویژه در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه تولید تجهیزات مرتبط با حوزه پرستاری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه همچنین شرکت‌های فن‌آور در حوزه تولید تجهیزات مرتبط با حوزه پرستاری می توانند با ارائه معرفینامه از سازمان نظام پرستاری یک میلیارد تومان وام را به صورت تسهیل شده دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی گفت: بازپرداخت این وام ۱۸ ماهه یا ۲۴ ماهه است و در صورت تکمیل مدارک، متقاضیان با ارائه معرفینامه می توانند ظرف دو هفته این وام را دریافت کنند.

سلمانی اظهار داشت: محدودیتی برای تعداد شرکت‌های متقاضی این وام ها وجود ندارد و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی می‌تواند این تسهیلات را به همه شرکتهای حاضر در نخستین نمایشگاه تجهیزات پرستاری و مراقبت از بیماران و سالمندان و شرکتهای دارای معرفینامه سازمان نظام پرستاری ارائه کند.

نخستین نمایشگاه تجهیزات مراقبت‌های پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در ایران همزمان با هفته پرستار ۱۵ تا ۱۸ آبان با همکاری سازمان نظام پرستاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تجهیزات مرتبط با مراقبت های پرستاری در ایران و خاورمیانه خواهد بود و حرکت مهمی در جهت نشان دادن نقش اقتصادی پرستاران به شمار می‌رود.