تهران- ایرنا- مدرسه پاییزی هوش مصنوعی به صورت حضوری و مجازی در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از ایرانداک، مدرسه پاییزی هوش مصنوعی از ۳۰ مهر تا نهم آبان‌ ۱۴۰۳، برگزار می‌شود. مدیریت علمی این مدرسه را دکتر آزاده فخرزاده سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات برعهده دارد.

همچنین به دانش‌پذیران این دوره گواهینامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعطا می‌شود. مدرسان این دوره اعضای هیات علمی پژوهشگاه و مخاطبان آن پژوهشگران، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان هستند. سرفصل‌های آموزشی این دوره عبارتند از: تاریخچه هوش مصنوعی و کسب‌وکار، مبانی یادگیری ماشین، مبانی یادگیری عمیق، آموزش مقدماتی پایتون، پردازش‌های پایه در ان ال پ NLP، چالش‌های ان ال پ NLP در زبان فارسی، کاربردهای آن مبانی پردازش تصویر، شبکه‌های عصبی پیچشی و کاربرد آن در پردازش تصویر، حل یک مساله واقعی در حوزه ان ال پ و تفکر طراحی.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ و در نشانی irandoc.ac.ir/page/۵۶۱۹ شدنی است.

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) سال ۱۳۴۷ پایه‌گذاری شد و پیش از نام کنونی، با نام‌ «مرکز مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۵۰، «مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۷۰ و «پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران» در سال ۱۳۸۴ خوانده می‌شد.

این پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده به نام‌های فناوری اطلاعات، علوم اطلاعات و جامعه و اطلاعات است. مأموریت بنیادین ایرانداک بر پایه اساس‌نامه و برنامه راهبردی پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری‌های پژوهشی و اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری است. این پژوهشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، ۲۸ عضو هیات‌ علمی دارد و خدمات مختلفی از جمله همانندجویی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پیشنهاده‌ها، پرسش‌نامه‌ساز، پیشینه پژوهش و تحقیقات مفصل در زمینه سیاست‌گذاری علم و فناوری را ارائه می‌دهد.