تهران- ایرنا- معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به برخی شایعات گفت: هیچ‌یک از مستشاران سپاه در عملیات شب گذشته رژیم صهیونیستی در سوریه شهید نشدند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: نیروهای مستشار سپاه در سوریه در سلامت کامل هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر شرایط با ثبات پایدار و هم‌افزایی میان مستشاران و اتاق فرماندهی جبهه مقاومت حاکم است.‌

معاون روابط عمومی نیروی قدس افزود: راهبرد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در دوره عملیات طوفان‌الاقصی و ماه‌های اخیر بر سه پایه «ترور هدفمند»، «بمب‌باران هوایی مراکز و دفاتر مقاومت» و «ایجاد رعب و وحشت با عملیات روانی» استوار بوده است. رژیم صهیونی در این شرایط هم بازوهای مقاومت را مورد هدف قرار می‌دهد و هم پشتیبانان مقاومت را نشانه رفته تا قدرت آنها را کم کند.

وی تأکید کرد: هیچ یک از فرماندهان سپاه در ساختمانی که دیشب مورد هدف قرار دادند، حضور نداشتند. بنابراین مطالبی که در این خصوص مطرح می شود، شایعه است.

روند خبرسازی و جریان سازی تقلبی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق ۲ سه برابر شده است

معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی قدس ادامه داد: روند خبرسازی و جریان‌سازی تقلبی رژیم بعد از «عملیات وعده صادق ۲» طبق رصد و پایش ما ۳ برابر شده است.

وی همچنین با اشاره به عملیات روانی صهیونیست‌ها در این شرایط به اصحاب رسانه توصیه کرد: نسبت به تلاش بنگاه‌های رسانه‌ای عبری و غربی برای تغییر محاسبات نخبگان و فضای اجتماعی منطقه و جهان اسلام مراقبت داشته باشند و پازل آن‌ها را در این خبرسازی‌ها تکمیل نکنند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات نیروی قدس در مورد احتمال انجام اقدام دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و چگونگی پاسخ ایران، تأکید کرد: بانک اهداف و منابع ضربه‌پذیر رژیم صهیونیستی در اتاق فرماندهان مقاومت به‌روزرسانی و تجمیع شده و برنامه های متنوعی برای فازهای عملیاتی جدی‌تر علیه رژیم در دستور کار است.

وی تصریح کرد: مقاومت توان برجسته‌ای برای تغییر سطح جنگ از آسمان به زمین و دریا دارد و در صورت هرگونه تجاوز و تداوم ترور و خرابکاری، کریدورهای تجاری و ترانزیت کالا و انرژی می‌تواند دچار مخاطره و تهدید جدی قرار گیرد.

معاون روابط عمومی نیروی قدس اظهار داشت: سایه نفت بیش از ۱۰۰ دلار هم اینک بازارهای تجاری و صنایع جهان را تهدید می‌کند و قطعا مخاطرات جدی‌ را به دنبال خواهد داشت.

همچنین درخصوص نقش آمریکایی‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها در پشتیبانی اطلاعاتی، لجستیکی و مالی در این جنگ حضور جدی دارند و در قبال هرگونه تجاوز و تشدید تخاصم رژیم مسئولیت مستقیم دارند و پاسخ رفتارهای تروریستی و خرابکارانه سرویس‌های امنیتی اسرائیل، می‌تواند به خطر افتادن منابع و منافع آمریکایی‌ها در منطقه باشد.

وی اظهارات چند روز پیش معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس در مورد وضعیت سردار قاآنی را تأیید، و تصریح کرد: به لطف الهی مشکلی در این زمینه نداریم و توضیحات معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس کاملا مورد تأیید است.

میانگین حملات حزب الله به بیش از ۱۵۰ مورد در روز رسیده است

معاون روابط عمومی نیروی قدس خاطرنشان کرد: بعد از عملیات کارآمد «وعده صادق ۲» روحیه و اراده رزم رزمندگان جبهه مقاومت به‌ویژه در حوزه فلسطین و لبنان مضاعف و دوچندان شده است به نحوی که الان میانگین حملات حزب‌الله به بیش از ۱۵۰ مورد در روز رسیده و عمق حملات هم از ۱۰۰ کیلومتر به نزدیک ۲۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این وضعیت در کل جبهه مقاومت به همین صورت است؛ به گونه‌ای که بعد از عملیات «وعده صادق ۲» از لحاظ عملیات و رزم سایر گروه‌های مقاومت هم شاهد افزایش دو برابری هستیم.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب یک ساختمان مسکونی را در محله شیخ سعد دمشق پایتخت سوریه با موشک هدف قرار داد، حدود ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه سه‌شنبه شب (به وقت محلی)، دشمن صهیونیستی از سمت جولان اشغالی یک ساختمان مسکونی را با سه موشک در محله مسکونی «المزه» هدف قرار داد.

براساس آمار اولیه، در این جنایت هفت نفر از جمله چند کودک و زن به شهادت رسیدند و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.