تهران- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته دولت مطالبات گندم‌کاران به زودی پرداخت و تسویه می‌شود.‌

جهانبخش قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: طبق گفته و اعلام دولت مابقی مطالبات گندم‌کاران تا روزهای آتی پرداخت و تسویه می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون حدود ۷۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و حدود ۳۰ درصد از آن باقی مانده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: سال گذشته گندم خریدار دیر شده از کشاورزان بین ۸ تا ۹ میلیون تن بوده و امسال گندم خریداری شده از کشاورزان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است و افزایش حدود ۲ میلیون تونی را در این زمینه داشته‌ایم.

قلاوند گفت: پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران آنها را برای کشت بیشتر تشویق می‌کند و باعث افزایش تولید گندم به عنوان یک کالای استراتژیک می‌شود.

به گزارش ایرنا، شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا چهارشنبه هفته جاری _۱۸ مهرماه _ به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و اعضا درباره چگونگی پرداخت مطالبات گندم‌کاران و تامین کمبود تعداد معلمان تصمیم‌گیری کردند.

در این جلسه در مورد کسری منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ برای پرداخت وجوه خرید تضمینی گندم بحث و مقرر شد برای تامین آن در سقف قانون بودجه عمومی ۵۰ همت اوراق مشارکت منتشر و منابع تامین شده صرفا برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران صرف شود.

همچنین مقرر شد برای رفع کمبود تعداد معلم، سهمیه‌های استفاده نشده ایثارگران و معلولان آزمون استخدامی معلمان ۱۴۰۳ به افراد عادی اختصاص یافته و کسری موجود برطرف شود.