تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد شهردای تهران با چین شفاف است و هیچ ابهامی ندارد، گفت: سازمان بازرسی هرچه به ما در خصوص این قرارداد منعکس کرده پاسخ آن را کامل داده‌ایم.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا قانون رایگان بودن اماکن ورزشی برای معلولان اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: با تمام وجود در خدمت معلولان هستیم و این مساله را پیگیری می‌کنم.

شهردار تهران درباره لزوم توسعه برقی‌سازی خودروهای حمل و نقل عمومی در تهران ادامه داد: بزرگترین عاملی که می‌تواند آلودگی هوا را کاهش دهد، برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی در تهران است که با افزایش آن معادله وسایل حمل و نقل شکسته می‌شود.

وی تاکید کرد: در پایتخت ۳۴ درصد حمل و نقل با وسایل عمومی و ۶۶ درصد با حمل و نقل شخصی است که باید این نسبت برعکس شود لذا در اولویت داریم وسایل نقلیه عمومی، برقی سازی شوند.

زاکانی درباره آخرین وضعیت واردات خودروهای حمل و نقل برقی یادآور شد: بخشی از اینها در گمرک است و به تدریج ترخیص می‌شود.

زاکانی ادامه داد: دو رام سه واگنه تراموا می آید تا زیرساخت هایش آماده شده و تست شود که اگر خوب باشد در تهران استفاده شود.

شهردار تهران درباره خرید منزل شهید رئیسی برای تبدیل شدن به موزه نیز اضافه کرد: این موضوع را در دستور خرید گذاشتیم و کارهای آن در حال انجام است.